20/11/2012

Després de la banca ètica, arriben els mòbils ètics

2 min

CardedeuProbablement, les entitats bancàries i les operadores de telefonia ocupen algunes de les posicions més baixes en el rànquing de popularitat entre els ciutadans. Fins ara havíem conegut iniciatives de banca ètica que es desmarquen de la resta del gremi garantint als clients que només finançaran amb els seus estalvis projectes amb contingut social i respecte mediambiental, i s'abstindran de fer-ho en activitats reprovables. En canvi, no es coneixien aplicacions del mateix model a les telecomunicacions, més enllà de les activitats filantròpiques de les fundacions vinculades a les operadores.

Si més no, fins ara: ahir va entrar en servei al Regne Unit The People's Operator (TPO, l'operadora del poble), una nova companyia de mòbil que promet cedir el 25% dels seus beneficis empresarials a les entitats benèfiques i ONG que l'hi demanin, segons els criteris d'un comitè de personalitats del tercer sector. A més, cada client pot indicar quina entitat ha de rebre un 10% addicional dels ingressos per les seves trucades, missatges i connexions d'internet mòbil. I les ONG reben també un 10% del consum de tots els clients que contractin els serveis de TPO.

La nova companyia funciona en règim d'operadora virtual; és a dir, fa servir la xarxa d'antenes d'una altra operadora, en aquest cas Everything Everywhere -fruit de la fusió el 2010 de les filials britàniques de la francesa Orange i l'alemanya T-Mobile-. Les trucades i els missatges entre línies de TPO són de franc, per promoure l'efecte xarxa. TPO ha començat oferint només servei de prepagament, però té previst ampliar-lo més endavant a modalitats de contracte.

The People's Operator representa una manera innovadora de diferenciar-se en un mercat molt competitiu. Potser veurem iniciatives semblants aquí: a l'estat espanyol, les virtuals ja tenen gairebé el 10% de les línies mòbils, un dels índexs més alts d'Europa.

stats