29/02/2012

Benvingut, míster Huawei

3 min
Una mostra de la visió de la plataforma de realitat augmentada de Qualcomm en una tauleta.

El 2012 és l'any xinès del drac. Una efemèride a l'altura de la presència i el pes de les empreses i els congressistes de la Xina dins el Mobile World Congress i la GSMA en general.

Els xinesos són el principal mercat mundial de telefonia mòbil i ja marquen la pauta en tecnologia de telecomunicacions, a més de ser-ne la gran fàbrica. Manen, ho saben i ho fan valer: tot el personal local que participa aquesta setmana en els actes que Huawei organitza per als seus clients, des dels cambrers fins als tècnics de so i llum, rep abans de començar una propina en metàl·lic -20 o 40 euros, segons el dia- per garantir-ne la bona disposició. No és una pràctica desconeguda en aquests casos, però els americans donen el sobre quan l'acte s'ha acabat, i només si ha sortit bé.

La xarxa social de molts dels participants al MWC no és Facebook, sinó LinkedIn, una eina de relació professional. Per superar la barrera entre la relació virtual i la personal, alguns fan servir Bizzabo, una aplicació Android que avisa quins dels teus contactes de LinkedIn hi ha al teu voltant, no fos cas que perdessis l'ocasió de comprar o vendre alguna cosa a aquella persona amb qui vas connectar fa temps.

Els mòbils han diluït la frontera entre la feina i la vida personal. Per intentar recuperar una mica l'ordre de les coses, Movistar va anunciar ahir que els seus clients podran tenir el que anomenen Dual Persona, dos números de telèfon en el mateix smartphone Android amb una sola targeta SIM. No se sap si es tracta de facilitar la conciliació o d'evitar que les empreses paguin les trucades personals dels empleats, però és una opció atractiva.

Fidelització dels usuaris

Retenir els clients és també l'objectiu de Vodafone en ajuntar el seu núvol de comunicacions amb el núvol de dades de Microsoft per oferir a les pimes les funcions de treball en grup del servei Office 365 que ja tenen les empreses més grans, incorporant a la centraleta virtual els mòbils dels empleats i cobrant el lloguer de les aplicacions ofimàtiques en la factura del mòbil.

El temps d'autonomia de funcionament, l'etern problema dels telèfons mòbils, no pot fer més que agreujar-se amb unes pantalles cada vegada més grans i que estan enceses més temps, fent servir més aplicacions i passant més estona connectats a les xarxes. Com que el consum d'energia dels telèfons augmenta molt més ràpid que la capacitat de les bateries que els han d'alimentar, els fabricants d'aparells s'han posat a buscar-hi solució.

L'aplicació Consia de Qualcomm gestiona de manera intel·ligent les diverses funcions del mòbil segons el seu patró d'ús, que va aprenent amb el temps: si detecta que a la nit no fem servir l'aparell, desactiva automàticament la connexió wifi i les actualitzacions de les xarxes socials i les bústies de correu fins al matí, una estona abans de llevar-nos. Mentre anem en cotxe o en tren, evita buscar xarxes sense fil i el consum que se'n deriva. També té en compte l'ús diferent que fem del telèfon en moments com, per exemple, els caps de setmana.

Amb tot això, asseguren, aconsegueix allargar fins a un 35% la durada de la bateria. Tal com són els nous models que es presenten aquests dies, aplicacions com Consia seran cada cop més imprescindibles tenint en compte el ritme de vida que porta la societat actual.

stats