22/06/2019

Una sanció que ha aixecat polseguera

2 min

BarcelonaLa polèmica sanció que Sebastian Vettel va rebre al Canadà, després d’arraconar Hamilton a la pista, encara cueja. En un primer moment, Ferrari va decidir apel·lar a la sanció de 5 segons que va rebre l’alemany (i que li va fer perdre el triomf tot i creuar la línia de meta en el primer lloc), però després l’escuderia italiana va canviar d’estratègia: va demanar anar a la revisió de la FIA, considerant que tenen proves noves. Així, divendres estaven citats els responsables de l’escuderia, que van assegurar que tenen “proves aclaparadores” que demostren que Vettel no va tenir mala fe en l’acció i que si va arraconar Hamilton va ser perquè era l’únic que podia fer per no donar-se un cop contra el mur.

Els pilots s’han mullat i hi han dit la seva. Molts, de fet, han dit que farien el mateix que va fer Vettel, cosa que reforça la posició de Ferrari, que busca que li treguin la sanció a l’alemany i que, per tant, li donin el triomf a Mont-real. No és el primer cop (i, malauradament, tampoc serà l’últim) que el guanyador a la pista no s’emporta la victòria i, tot i que el seu equip va recórrer la sanció, tot va quedar igual. Sense anar més enllà, Hamilton també va ser protagonista de l’últim episodi similar: a Spa-Francorchamps, el 2008, el britànic va guanyar, però va rebre 25 segons de sanció per haver retallat la xicana per avançar Kimi Räikkönen. McLaren, llavors l’equip de Hamilton, va recórrer, però la victòria va ser finalment per a Felipe Massa.

La història està plena de casos com aquests. Els comissaris de la F1 tenen infinitat de pantalles i de plànols per mirar i remirar una acció abans de dir-hi la seva. De fet, van passar unes voltes fins que Vettel va rebre la sanció. És cert que ara potser Ferrari ha recopilat dades noves que els poden donar la raó, però és com el que passa en un partit de futbol quan s’expulsa un jugador i es xiula penal. La targeta vermella es pot recórrer (i et poden donar la raó o no), però el resultat del partit no es pot tocar. Perquè, si ara els comissaris decidissin treure-li la sanció a l’alemany, ¿què passaria? ¿El triomf al GP del Canadà seria per a ell? ¿I Hamilton no hi tindria res a dir? A Mont-real, el britànic, quan va saber que Vettel estava sancionat, va decidir deixar d’atacar per controlar l’avantatge, conscient que el triomf era seu. Si no haguessin sancionat Vettel, segurament el britànic l’hauria collat fins al final i, qui sap, potser hauria guanyat Vettel, potser Hamilton o potser cap dels dos. Si la situació ha aixecat tanta polseguera és que no acaba de ser gaire clara. I, tant per tant, potser hauria pagat la pena deixar acabar la cursa i decidir després amb tots els elements sobre la taula.

stats