MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 29/05/2011

Un punt negre a Montecarlo

Nuria García
2 min
El cotxe de Checo Pérez va acabar destrossat després de l'impacte contra les tanques de protecció.

BarcelonaQuan hi ha dos accidents al mateix punt del circuit el mateix dia, amb només unes hores de diferència, els pilots es miren aquell punt amb una barreja de prudència i preocupació. I és que ahir primer Nico Rosberg i després Sergio Checo Pérez van patir dos accidents pràcticament calcats a Mònaco. La diferència és que el primer va sortir-ne il·lès i al segon el van haver de dur a l'hospital i ha passat aquesta nit en observació.

En la sessió d'entrenaments lliures d'ahir al matí, l'alemany Nico Rosberg va xocar amb les proteccions a la sortida del túnel. El cotxe se li va descontrolar i va topar contra les tanques de protecció. Tot i l'espectacularitat de l'accident, l'alemany de Mercedes va tornar a boxs pel seu propi peu. I tot just unes hores més tard, quan quedaven només 2 minuts i 26 segons per acabar la qualificació, Sergio Checo Pérez va patir un accident idèntic. El mexicà va impactar a 280 km/h de manera lateral contra el mur de protecció i va destrossar el seu Sauber. De seguida es va veure que l'accident era més greu que el del matí. Com que Pérez no sortia del cotxe, la qualificació es va aturar amb bandera vermella i les assistències es van desplaçar fins a la sortida del túnel per traslladar-lo a l'hospital, on tot i quedar-s'hi ingressat només se li va diagnosticar una commoció cerebral.

Vettel segueix dominant

Qui no va patir cap accident va ser Sebastian Vettel. L'alemany, al volant del seu Red Bull, segueix marcant el ritme i dominant entrenaments i curses, encaminant-se cap la seva segona victòria consecutiva. Després de veure com a Montmeló la setmana passada el seu company d'equip, Mark Webber, el superava i li trencava la ratxa de pole positions aconseguides, ahir Vettel no va donar cap opció als seus rivals i va marcar la cinquena pole en sis curses. En l'última opció que va tenir per fer una volta ràpida abans de l'accident de Checo Pérez, el líder del Mundial va fer un 1.13.556 que va deixar enrere tothom. Ell roda al seu ritme, i per darrere els altres es barallen per ser el que se li apropa més. I a Mònaco sortir primer és sinònim de triomf. Els estrets carrerons de Montecarlo no són gaire amics dels avançaments, i tot i l'ajuda del DRS i del KERS d'enguany, segurament hi haurà pocs canvis respecte d'anys anteriors.

stats