Publicitat
Publicitat

DES DE LA CASTELLANA

La propaganda de Cristiano

Tot i que encara falten un parell de mesos per conèixer el guanyador de la Pilota d'Or, ara és quan s'ha obert el període de votacions i, per tant, quan desenes de periodistes i centenars d'esportistes d'arreu del món estan decidint a qui donen els punts per al guardó més prestigiós que es dóna anualment a un futbolista.

I com que Cristiano Ronaldo té moltes ganes de guanyar-lo (tantes que, fins i tot, si pogués es votaria a ell mateix), el seu entorn ha decidit engegar la maquinària per ajudar-lo. I a la conclusió que han arribat és que tenint les millors aptituds esportives per vèncer, li falta una bona imatge per convèncer. Per això és el seu representant i amic Jorge Mendes qui ha tirat de tots els seus contactes per intentar aconseguir un rentat d'imatge en temps rècord. El primer que li van fer fer a CR7 va ser anar, a finals d'octubre, a un programa de la televisió italiana anomenat Tinc una carta per a tu i es va encarregar en prime time de reconciliar una mare i una filla.

La segona acció la va negociar Mendes després de reunir-se amb el president del PSG, Nasser al-Khelaifi, que, a la vegada, és el director d'Al-Jazira Sports: va aconseguir que li gravessin un reportatge de com és un dia a la vida de Cristiano Ronaldo que s'emetrà els pròxims dies per als milions d'espectadors que té la cadena asiàtica. La següent: sortir en un anunci tocant la guitarra juntament amb Pepe, en una imatge divertida, simpàtica i pròxima. A més d'una entrevista a la CNN que li va fer el seu compatriota portuguès Pedro Pinto en què es mostrava molt humil i reconeixia que té un problema a l'hora de vendre la seva imatge.

Tot just en poc més d'una setmana Jorge Mendes ha intentat un rentat de cara de Cristiano a tot el món. Però, evidentment, no tot és tan fàcil. Perquè per molta propaganda que hi hagi, cadascú és com és. I dijous, en l'entrega de cotxes d'una coneguda marca a la plantilla del Madrid, Cristiano va escollir el més car i el més presumptuós. Un cotxe valorat en 190.000 euros, quan cap dels 24 restants triats pels seus companys i el cos tècnic arribava als 100.000 euros.

I és que hi ha valors i virtuts que es tenen o no es tenen. Però no es fabriquen o s'amaguen. Perquè no recordo Messi en cap reality de la televisió, ni veure'l tocant la guitarra, ni encara menys concedint gaires entrevistes. Però no li fa falta. La bona propaganda els jugadors se la guanyen sobretot al terreny de joc.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF