Bàsquet - Eurolliga

La pilota taronja i negra sedueix Amazon

L'Eurolliga potencia el seu comerç electrònic i busca nous aficionats

L’Eurolliga i Amazon preparen una aliança per crear una botiga online a través de la qual els aficionats podran comprar productes de marxandatge relacionats amb la competició i els seus clubs. Representants de la companyia de comerç electrònic i serveis han assistit aquest dimarts al consell executiu (ECA) que l’organisme ha celebrat a Atenes. L’objectiu és “ampliar digitalment l’abast de l’Eurolliga a través de la tecnologia en benefici dels aficionats de qualsevol part del món”. L’organisme ha aprovat diverses iniciatives empresarials, com els nous estàndards d’experiència del client que s’implementaran a partir de la temporada 2020-21 o l’execució d’una estratègia comuna de llicències i comerç electrònic.

L’Eurolliga vol diversificar els seus ingressos i els membres del seu consell executiu han estudiat un informe sobre l’enfocament col·lectiu i les últimes activitats sobre la innovació i la transformació digital, inclosos els plans futurs per créixer en aquest àmbit. Els assistents han arribat a un acord per crear una nova empresa que se centrarà completament en reforçar els esforços per identificar noves oportunitats en aquest camp i crear sinergies i processos útils entre tots els clubs. L’organisme ha revisat el tancament financer de la temporada 2018-19 i el pressupost 2019-20 d’Euroleague Ventures, l’empresa comercial conjunta entre l’Eurolliga i IMG. La companyia ha projectat un increment dels ingressos interanual del 15,7%. Els executius de Nielsen Sports & Entertainment també han assistit a la reunió per proporcionar als assistents una visió clau sobre la investigació i la importància de les dades per a una presa de decisions efectiva.

La reunió ha començat amb Jordi Bertomeu, president i conseller delegat de l’Eurolliga, felicitant els clubs pel 20è aniversari de la seva organització, una fita que se celebrarà amb diferents activitats al llarg de la temporada. Bertomeu també ha proporcionat als assistents informació rellevant sobre l’estat actual i el desenvolupament recent de la competició, que ha assolit xifres rècord d’assistència i ingressos per la venda d’entrades, amb increments interanuals del 15% i el 3%, respectivament. El seguiment digital de la competició també deixa dades per a l’optimisme, ja que les visites a la web de la competició han crescut un 19% i la xifra d’usuaris únics ha millorat un 6%. Les interaccions a les xarxes socials s’han disparat entre un 57% i un 196%, depenent de la plataforma.

Més llicències

Pel que fa a la part esportiva, els membres del consell executiu han acordat continuar definint els objectius i el full de ruta per augmentar el nombre de clubs amb llicència de llarga durada. El comitè executiu també ha servit per estudiar els esborranys dels calendaris de competició de les dues pròximes temporades. “El calendari ha sigut i serà un problema. El creixement de l’Eurolliga ha causat probablement alguns problemes pel que fa als calendaris de les lligues nacionals, no ho podem negar, però al final estem parlant de partits amb una assistència mitjana pròxima als 10.000 espectadors”, opina Bertomeu.

La valoració del nou format és molt favorable. “En la seva primera temporada amb 18 equips, s’està confirmant que el sistema que es va incorporar fa quatre anys està funcionant molt bé. És una cosa que es mantindrà en el futur. Estem contents perquè tots els indicadors ens diuen que hem augmentat l’assistència d’espectadors i l’audiència i hem signat nous i millors acords de televisió”, assegura el CEO de l’Eurolliga.

EDICIÓ PAPER 14/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF