MOTOCICLISME
Esports 15/08/2011

De mica en mica s'omple la pica

Martí Molina
3 min
Volant sobre l'asfalt per mantenir viu el somni del mundial Marc Márquez només ha necessitat uns mesos per adaptar-se a la categoria de Moto2 i en les últimes curses ha retallat  a la meitat la diferència de punts que el separava de Stefan Bradl, el líder del campionat. Ahir el pilot de Cervera  va estar a punt de guanyar al circuit de Brno, on va ser segon, només per darrere de l'italià Andrea Iannone.

Marc Márquez es va estrenar aquesta temporada en la categoria de Moto2. Venia amb el títol de campió dels 125 centímetres cúbics sota el braç i amb la fama de ser un pilot atrevit però alhora molt intel·ligent sobre la moto. Tanmateix, el seu inici en la categoria mitjana no va ser gaire positiu. El de Cervera va caure a les dues primeres curses i no va puntuar fins a la quarta, i precisament va ser una victòria (en el Gran Premi de França).

El jove pilot anava de menys a més. Cada dia era més ambiciós i afrontava les curses amb més experiència i seguretat. El treball d'una formiga que s'ha convertit en gegant i que des de fa temps amenaça el títol mundial, que fa només unes proves semblava reservat a Stefan Bradl. Ahir va tornar a esgarrapar uns puntets més al pilot alemany i ara tan sols estan separats per 43 punts. La distància és àmplia, i més quan només falten set curses per disputar, però és molt inferior als 82 de fa uns mesos. Per tot plegat ja ningú no s'atreveix a fer pronòstics sobre com acabarà aquest campionat del món de Moto2.

Ahir el de Cervera va fer una altra exhibició al circuit txec de Brno, on va acabar segon. I després de la prova explicava: "No he guanyat perquè no he pogut". Una frase que pot semblar un tòpic immens, però darrere s'hi amaga el resum d'una cursa extremadament dura en què Márquez va haver de lluitar cos a cos amb altres pilots, arribant al contacte físic i perdent posicions però tornant-les a recuperar. Només aquest fet el va allunyar del triomf final, ja que mai es va poder escapar del grup i en l'últim gir no va poder superar l'italià Andrea Iannone, el guanyador del Gran Premi.

Cada cursa que disputa Marc Márquez és una nova lliçó de pilotatge. Manté el ritme dels més ràpids sense gastar en excés els pneumàtics i permet que la seva Sauter estigui preparada en els instants finals per conduir al límit i superar els rivals. Les traçades són perfectes, constants. La moto balla sobre l'asfalt amb l'elegància d'una ballarina, frenant sense exagerar les derrapades i obrint gas més ràpid que ningú. Tanmateix, ahir es va haver de barallar amb els altres pilots cos a cos -especialment amb Alex de Angelis, que en una ocasió va arriscar tant que li va deixar el pneumàtic marcat al braç dret-. Tot plegat li va fer perdre algunes posicions que després va haver de recuperar.

Aquest va ser l'inconvenient que li va impedir poder tenir aquell punt de frescor al tram final i tenir més opcions de victòria. Perquè va haver de remuntar massa vegades, i forçant la màquina una mica més del que hagués volgut. Tot i això, va complir amb el seu objectiu inicial d'abans de començar la prova: acabar per davant de Stefan Bradel, que va ser incapaç de mantenir el ritme en l'última volta i es va haver de conformar amb l'últim graó del podi.

D'aquí a quinze dies tots dos es tornaran a veure les cares a Indianapolis (Estats Units). Només queden set curses per al final, i Bradl en fa prou acabant segon a cada prova per assegurar-se el títol. Però l'actuació de pilots com Iannone, De Angelis i Luthi, que ahir van estar en el grup capdavanter, poden acabar d'animar un Mundial que després de les primeres curses semblava que tenia color alemany.

Pedrosa i Terol, KO

Casey Stoner es va imposar amb comoditat en la cursa de MotoGP. El pilot australià va aprofitar la caiguda de Pedrosa, quan liderava el Gran Premi, per accelerar el ritme i distanciar-se del grup. Tant, que va creuar la línia de meta en solitari, amb 6 segons d'avantatge respecte a Dovizioso i Simoncelli, que van completar el podi. Jorge Lorenzo no va acabar de trobar el ritme i va acabar la prova en la quarta posició. Toni Elías, que continua amb molts problemes a la seva Honda, només va poder ser onzè.

Amb aquest resultat Stoner amplia el seu avantatge al capdavant del Mundial i ja té 32 punts més que Lorenzo i 55 més que Dovizioso.

En la categoria petita Nico Terol va haver d'abandonar per culpa d'un problema mecànic i va veure com perdia bona part del seu avantatge. El pilot d'Alcoi continua líder, però amb només 12 punts de diferència respecte a Zarco, que ahir va acabar segon. Maverick Viñales, per la seva banda, va ser sisè. Va guanyar la cursa l'alemany Sandro Cortese, que es va imposar en un frec a frec final amb Zarco.

stats