25/07/2011

La llebre i els llebrers

2 min
Hamilton, el guanyador.

No va caler pluja. La cursa de Nürburgring va ser de les millors fins ara d'aquesta temporada. La F-1 d'aquest any és com una partida d'escacs però amb els moviments a tres-cents per hora. Aquí es tracta de la combinació de la velocitat màxima amb l'astúcia. La transcendència de l'estratègia és tan important com l'atreviment dels pilots a l'hora d'avançar.

Si fins ara havíem vist molta igualtat de la meitat de la graella en endarrere, les alternatives que hi va haver a Alemanya entre els pilots més destacats van confirmar-nos que la temporada és apassionant.

Els Red Bull continuen estant per davant. Però ara ja no tant. Encara que Vettel es mantingui com a líder sòlid, tot l'interès se centra en la cursa contra el rellotge dels equips rivals per mirar de minimitzar l'avantatge del campió. A Alemanya els llebrers van ser més ràpids que la presa, que aquesta vegada -el dia que més ganes tenia de fer-ho bé, a casa i davant dels seus- va cometre algunes errades inusuals.

Abans, veure un canvi de posició en la Fórmula 1 era tot un privilegi, una sorpresa. Enguany el seguiment d'un GP és comparable a l'acció d'una cursa de motos... de 125 cc. Tant va voler MotoGP en el passat assemblar-se a la disciplina reina de l'automobilisme esportiu que finalment ho ha aconseguit, també en l'aspecte més negatiu. L'avorriment que antigament presidia les curses de F-1 ara sembla traspassat a la cilindrada més gran del motociclisme, on tot és molt més previsible que fa uns anys.

El títol difícilment s'escaparà de les vitrines de Red Bull, però si continua la tònica que vàrem començar a veure a Silverstone i que s'ha repetit a Alemanya, la recta final del campionat pot ser un pedregar i no una catifa de seda per a Vettel.

Diumenge toca Hongria, una de les pistes més lentes, on Hamilton, el merescut guanyador d'ahir, podria tornar a dir moltes coses, i on Alonso es troba molt bé, i més ara que torna a tenir un cotxe competitiu. La processó és llarga i el ciri, molt curt.

stats