Publicitat
Publicitat

Un futur estadi sense nom comercial

El Barça segueix esmerçant esforços per fer arrelar la seva marca a l'estranger. Ahir el vicepresident de l'àrea econòmica i estratègica del club blaugrana, Javier Faus, va fer una conferència als alumnes d'una escola de negocis de Moscou i el directiu Jordi Moix, de la mateixa àrea del club, es va trobar amb la delegació catalana de turisme als països de l'Est i diversos empresaris. Tal com ja es va fer a Glasgow, el club aprofita els desplaçaments europeus per vendre la marca del club i la de Catalunya.

El mateix Faus es va trobar abans amb els periodistes desplaçats a Moscou per analitzar diversos aspectes de l'actualitat amb dos punts forts: el futur del Camp Nou i els mercats estrangers. Faus va comentar que durant l'últim viatge del president Sandro Rosell als Estats Units es van produir trobades amb el president de Nike i els responsables dels Lakers per veure l'Staples Center i agafar idees de cara al futur del Palau Blaugrana.

A més, el club va encarregar a la consultoria AEG un estudi sobre el futur del Camp Nou. AEG estudiarà el cas durant sis mesos conscient dels condicionants que imposa el club, com no marxar de les Corts. "En els mesos vinents tindrem tots els estudis per, com a mínim, poder presentar millor les opcions als socis". En preguntar-li sobre el projecte que va presentar Norman Foster durant la presidència de Joan Laporta, Faus va admetre que "està tan detallat que es podria tirar endavant ara mateix". Faus també va reconèixer: "És difícil que el Camp Nou tingui un nom comercial. La junta no s'ho planteja en aquests moments".

En preguntar-li pel malestar d'alguns socis pel canvi de patrocinador a partir de la temporada vinent a la samarreta (el Barça deixarà de portar-hi la Fundació Qatar i hi portarà publicitat de Qatar Airways fins a l'any 2016), Javier Faus va comentar: "Els socis tenen tot el dret de qüestionar el canvi. Entenem les queixes i les acceptem, ja que és la primera vegada que portarem una marca comercial, però amb la situació actual creiem que la nostra lleialtat al soci en aquests tres anys ens exigeix acceptar aquest canvi".

Nokia i Neymar

Faus també va comentar a Moscou que el club blaugrana té un acord amb l'empresa finlandesa Nokia per treballar al mercat de l'Índia que aporta un milió d'euros al club i que es treballa en mercats d'economies emergents, com l'Índia, Indonèsia i el Brasil, un país del qual va reconèixer que "ajudaria molt un jugador com Neymar".

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF