Barça

Ferran Reverter, de dirigir MediaMarkt a reconstruir el Barça

El CEO que incorporarà Joan Laporta al club ha comandat durant tres anys el gegant alemany del comerç d'electrònica

3 min
Ferran Reverter, CEO de MediaMarkt

L'organigrama de Joan Laporta al capdavant del Barça comença a prendre forma. Segons ha avançat el portal especialitzat 2Playbook i ha confirmat MediaMarkt, Ferran Reverter serà el nou CEO del club en substitució d'Òscar Grau, en principi, a partir del curs vinent.

Reverter, resident a Alemanya, és actualment el conseller delegat de la multinacional de comerç de productes electrònics MediaMarkt. Llicenciat en econòmiques per la UPF i amb estudis superiors per l'Iese, va entrar a treballar a la companyia alemanya l'any 2005 primer com a responsable de compres d'alta tecnologia i després com a director de la botiga de la cadena a Mataró. Sis anys després feia al salt a l'equip directiu de la filial de l'empresa a la península Ibèrica com a director d'operacions, i el 2013 va assumir la direcció de tot el negoci en aquest àmbit territorial, pas previ a ascendir com a director d'adquisicions i operacions de tot el grup. Des de finals del 2018 ocupa el càrrec de conseller delegat de la corporació, no només de la península Ibèrica.

"No crec que cap altre club de futbol tingui un CEO d'aquest nivell", ha assegurat a l'ARA Jaume Llopis, economista i professor de l'Iese, sobre Reverter, a qui coneix després que el nou directiu blaugrana fes un curs de gestió empresarial a l'escola de negocis barcelonina el 2003. "És un gran gestor i té un currículum fantàstic", rebla Llopis.

"És evident que el Barça necessitava un gestor amb molta experiència", explica Llopis, que manté una relació d'amistat amb Laporta i el va aconsellar de cara a trobar el futur màxim directiu del club. "Hi havia tres candidats. Ell va proposar un nom [per a CEO] que també era molt bo i jo n'hi vaig suggerir un altre, però quan hi vam contactar va dir que no", explica. No obstant, Llopis creu que el perfil de Reverter és fins i tot millor que els altres dos: "És més jove i modern", diu.

Segons el professor de l'Iese, Reverter "està acostumat a dirigir empreses en crisi", ja que va formar part de l'equip directiu de MediaMarkt Iberia durant la crisi dels anys 2008-2013 i ara ha dirigit amb encert el grup sencer a nivell mundial durant la pandèmia. A més, pot aportar coneixements tecnològics, un dels punts forts de la companyia que ha dirigit fins ara.

Una oportunitat única a la vida

El salt d'un dels grans grups de distribució d'Europa a un club de futbol no deixa de ser, fins a cert punt, sorprenent, sobretot per la mida de les dues entitats. MediaMarkt va tancar l'exercici fiscal del 2019-2020 amb uns ingressos de 20.831 milions d'euros, mentre que els del Barça van ser de 855. Per comparar, a Catalunya només Naturgy té una facturació del nivell de MediaMarkt, i oficialment va traslladar la seu a Madrid després del referèndum de l'1-O.

El que podria semblar un retrocés en la carrera professional de Reverter, que té 48 anys, s'explica pel pes simbòlic del Barça en l'imaginari col·lectiu, sobretot en la societat catalana, i en l'enorme projecció internacional de l'entitat. "Tenir un paper important en el futur del que potser és el club més gran i famós del món, i fer-ho a la meva ciutat, on viu la meva família, és una oportunitat que només es presenta una vegada a la vida", ha dit Reverter en un comunicat emès per Ceconomy, l'empresa matriu de MediaMarkt. Segons la nota, el directiu català deixarà el seu càrrec al grup alemany el 30 de juny.

Reverter no serà, però, l'única persona amb vinculació de MediaMarkt a la nova junta blaugrana, ja que també comptarà amb la presència de Josep Maria Albert, actual director general de compres de la companyia a Espanya i Portugal, on va coincidir amb el nou CEO del Barça.

stats