Publicitat
Publicitat

OPINIÓ

El dia que va ressuscitar James Hunt

Fa anys els pilots de F-1 fumaven, sortien la nit abans de cada cursa i si els venia de gust agafaven una bona turca. Sortosament, aquests models de conducta han passat a la història. Avui aquests herois de l'asfalt són esportistes del nivell més alt, amb l'estil de vida sacrificat que això significa. Fa anys les curses de F-1 destacaven per ser imprevisibles. Sempre hi havia mitja dotzena d'aspirants a la victòria que cada diumenge es rifaven el podi. A la competició moderna el factor sorpresa és cada vegada més relatiu, i el marge per als pronòstics ara és relativament estret. Fins a arribar a aquesta temporada.

Amb la victòria d'ahir, Kimi Räikkönen es va convertir en el vuitè pilot capaç de guanyar enguany. L'emoció que tenen actualment les curses justifica que la F-1 lideri cada cap de setmana les audiències televisives. L'èxit de Räikkönen va posar tothom d'acord en la celebració. A pesar que no es caracteritza per ser ni gaire expressiu -li diuen Iceman- ni gaire comunicatiu, tot el pàdoc es va alegrar per la tornada de Kimi al lloc més alt del podi, tres anys després d'haver-ho fet per última vegada.

El de Lotus representa la passió pel motor més autèntica, menys de laboratori. Per això quan fa curses de motos de gel al seu país utilitza el pseudònim James Hunt, en homenatge al llegendari campió britànic que va morir alcoholitzat i en la indigència. Per això fa enduro per Girona d'amagat, sense que ho sàpiga el seu equip, que li prohibiria una activitat que el fascina. Per això, a ell, que odia les relacions públiques, no li sap greu dir a la BBC que no havia anat a un acte protocol·lari perquè estava "cagant". Per això, ahir, quan tot l'equip celebrava la victòria, l'única cosa que l'amoïnava era que cap dels mecànics tombés la cervesa glaçada que s'estava bevent, i que mirava d'amagar de les càmeres dels fotògrafs. Per això no li agrada anar al gimnàs, i odia el simulador de conducció. Com els herois d'abans. Com la F-1 del passat. ¿En vols un glop, James?

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF