Esports 05/10/2016

Adam Silver destaca la maduresa de Barcelona com a mercat

El comissionat de la NBA manté una reunió informal amb Jordi Bertomeu

àlex Gozalbo
2 min
Adam Silver, comissionat de la NBA, i Jordi Bertomeu, CEO i president de l’Eurolliga, van mantenir una conversa informal a l’NBA Café Barcelona.

BarcelonaAdam Silver, comissionat de la NBA, i Jordi Bertomeu, CEO i president de l’Eurolliga, van mantenir una reunió informal a l’NBA Café Barcelona en què van analitzar la situació conflictiva que el bàsquet viu a Europa. Després d’un acte en què la NBA va presentar el seu programa europeu d’ambaixadors, una llista en què hi figuren els exblaugranes Audie Norris i Efthimios Rentzias, el dirigent nord-americà i el català van intercanviar opinions.

“Veig una gran oportunitat al bàsquet a Europa. La meva sensació és que al final l’Eurolliga i la FIBA resoldran les seves diferències. Subratllo que WME-IMG ha fet inversions en l’Eurolliga per expandir el bàsquet i no hi ha dubte que els mercats més importants creuen en l’aposta pel bàsquet a Europa”, va assegurar Silver, que va mantenir una breu conversa amb l’ARA. “Nosaltres estem permanentment estudiant el mercat europeu i treballant amb diferents plans. Hem mantingut converses per tenir franquícies a Europa, però logísticament no és simple perquè augmentaria el número de viatges i faria créixer el risc de fatigues i lesions. En ciutats com Barcelona hi ha molts aficionats i no tinc cap dubte que la comunitat seria capaç de suportar un negoci del volum que representa la NBA, però no és senzill. Ho hem de seguir estudiant”, va avançar.

“No em costa imaginar un All-Star a Europa, però el nostre calendari és molt compacte i costa articular la manera de fer-ho possible. Per als aficionats seria una opció molt emocionant”, va reconèixer des de l’NBA Café Barcelona, el primer dels tres restaurants que té previst obrir a l’Estat. “El local de Barcelona és molt important per a nosaltres perquè ens ajudarà a obtenir recursos per a les nostres franquícies. Sempre estem atents a noves oportunitats de negoci i aquesta n’és una. La gent tindrà l’oportunitat de reviure l’ambient que es pot respirar en un partit de la NBA”, va assegurar el comissionat.

Tot i les retirades de Kobe Bryant, Tim Duncan i Kevin Garnett, la NBA es mostra esperançada amb la seva capacitat de seduir aficionats. “Aquesta serà una temporada amb moltes històries interessants a la NBA. El nou contracte televisiu tindrà un impacte positiu ja que dóna molta estabilitat”, va opinar Chus Bueno, vicepresident d’operacions de la NBA. El català va recordar on va néixer la vinculació entre la NBA i la ciutat de Barcelona: “El moment clau van ser els Jocs Olímpics del 1992. Des d’aleshores hi ha una estima especial de la NBA, que sempre vol ser on són els aficionats”, va explicar el dirigent, que va recordar que les noves tecnologies ajuden a internacionalitzar el seu mercat.

La NBA preueu que, quan es tanqui la pretemporada, la xifra de jugadors internacionals se situï entre 105 i 110, un número que significaria al voltant d’un 26% dels professionals de la competició.

Movistar+ presenta nova temporada

Movistar+ va aprofitar el partit, inclòs dins dels Global Games, per presentar la seva nova temporada a l’NBA Café Barcelona. “El bàsquet és l’esport que recull més bé les emocions de la gent”, va resumir Antoni Daimiel, que va estar acompanyat per Guillermo Giménez, Ramón Fernández, Fran Fermoso, Iñaki Cano, Antonio Sánchez i Piti Hurtado. La plataforma de pagament passa la nit de dijous a divendres el seu partit per #0 i reforça la seva aposta pels continguts propis.

stats