Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1 - GP DE MALÀISIA

Vettel guanya la cursa del mal rotllo

L'alemany omet les ordres d'equip i acaba demanant disculpes a Webber

Sepang és sinònim de curses espectaculars. Ahir, a més, també va ser l'escenari de la primera decepció de Ferrari i del primer enfrontament entre els pilots de Red Bull i de Mercedes. Vettel i Webber, juntament amb Hamilton, van protagonitzar el podi més tens dels últims anys. Els dos pilots de Red Bull ni es van mirar i Webber es va negar a felicitar el seu company pel triomf. I Hamilton, després de lluitar amb l'altre pilot de Mercedes, Nico Rosberg, a la pista, deia que l'alemany era qui hauria d'haver pujat al podi en comptes d'ell.

I tot per les famoses ordres d'equip. A Red Bull, Vettel va decidir ometre-les. "Després de l'última aturada a boxs l'equip ens va dir que la cursa ja s'havia acabat, que no ens arrisquéssim", va relatar Webber. Però Vettel no va fer cas del que li deien des del mur: "L'equip ha pres una decisió i Vettel ha pres la seva", va afegir l'australià. La decisió de l'alemany va ser atacar el seu company d'equip, superar-lo a deu voltes per al final després d'una gran lluita amb diversos revolts que van fer en paral·lel i marxar tot sol cap al triomf. Després, un cop va baixar del podi, poques celebracions, cares llargues i disculpes. "Demano perdó al Mark. No m'importa la crítica, però li dec una explicació a ell i a tot l'equip. No estic gaire orgullós d'aquest triomf. Hauria d'haver estat el Mark qui estigués al capdamunt del podi", afegia Vettel, que després d'aquest triomf ja s'ha situat líder del Mundial.

A Mercedes van viure una situació similar, però en aquest cas, els pilots sí que van respectar el que els va ordenar el cap d'equip. Hamilton era tercer i Rosberg, que tenia més bon ritme que el britànic, va demanar pas per ràdio. La resposta que va rebre va ser aquesta: "Si [Hamilton] va més lent és perquè nosaltres l'hi hem dit, tranquil. Davant vostre no hi ha ningú que pugueu avançar i tampoc hi ha ningú que us pugui superar per darrere. Ens hem d'assegurar que arribeu tots dos". Hamilton, conscient que el seu company no l'havia avançat perquè l'hi havien dit des del mur, va dir que qui hauria d'haver estat a dalt del podi hauria d'haver estat el seu company.

Alonso, errada i abandonament

La cursa de Sepang de Fernando Alonso va durar una volta i poc més. Amb l'asfalt mullat després de l'aiguat que havia caigut abans de començar la cursa, l'asturià va forçar a la sortida per intentar recuperar posicions i va patir un petit xoc amb el monoplaça de Vettel. L'aleró davanter del Ferrari va quedar tocat, però Alonso i la scuderia van decidir seguir a la pista, ja que sabien que tot just tres voltes més tard haurien d'entrar a canviar els pneumàtics. Però just quan encetava la segona volta, l'aleró del Ferrari va dir prou i es va despenjar, de manera que va quedar sota el cotxe i va obligar Alonso a abandonar. "Va ser un cúmul de mala sort", va resumir Alonso.

Històries de superació esportiva
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF