Esports 16/04/2011

VW Amarok: el transport dels esquimals

3 min
L'Amarok intentarà entrar amb força en un mercat en què aquests vehicles normalment no han tingut gaire acceptació.

Durant molts anys, el cotxe més venut als EUA ha estat un pickup , la barreja d'un totterreny i una furgoneta descoberta, dedicada a un ús professional.

Al mercat espanyol aquests vehicles no han tingut mai gaire acceptació, tot i que aquí han valorat més les opcions lúdiques d'aquests cotxes que les laborals. Tot i això, a Espanya els pickups estan classificats dintre la categroia de vehicles comercials, un sector molt a la baixa, com ho demostra que de les 250.000 unitats venudes el 2007 es va passar a les 108.000 de l'any passat.

A pesar de la davallada, però, destaca el fet que els vehicles comercials amb tracció a les quatre rodes són els que més han crescut en aquesta part del mercat. Per això a Volkswagen han decidit renovar la gamma de comercials, afegint-hi ara la tracció 4Motion -és a dir, a les quatre rodes- en tres models: els coneguts Transporter i Caddy, i ara també -lògicament- a l'Amarok, que és l'entrada de la marca al món dels pickups , sense cap fabricant europeu que hi estigui interessat.

Amarok significa llop en l'idioma dels inuits, els esquimals. I la veritat és que aquest cotxe presenta les mateixes qualitats de resistència i fortalesa que aquest poble tan sofert. Ho ha demostrat recentment complint a la perfecció les funcions de vehicle oficial dels membres de l'organització del ral·li Dakar. Dissenyat a Alemanya i fabricat a l'Argentina, aquest concepte diferent de vehicle industrial ha estat provat exhaustivament al Marroc, i els encarregats de fer-ho han estat ni més ni menys que els pilots de l'equip VW de raids, entre els quals hi ha Carlos Sainz o el qatarià Nàsser Al-Attiyah, guanyador de l'última edició del Dakar.

Aquest vehicle de doble cabina se'ns presenta amb dues motoritzacions dièsel amb tecnologia TDI Common Rail, de dos litres de capacitat, amb 163 i 120 cavalls de potència. De moment només disposa d'un canvi de marxes manual, però d'aquí a pocs mesos també hi haurà la versió automàtica.

Diferents equipaments

L'Amarok està disponible en tres nivells d'equipament. El nivell més bàsic està enfocat al sector comercial, mentre que el superior -amb un model conegut com a Highline-, s'orienta concretament a un mercat centrat en l'oci i l'ús particular.

El pickup de VW té un extraordinari equipament en matèria de seguretat, com ara un gran nombre d'airbags, control ESP, assistent per a les baixades i les pujades que ens estalvia haver de fer servir l'embragatge i el fre de mà en les situacions més compromeses o un sistema ABS pensat específicament per a una conducció off-road . Són precisament totes aquestes ajudes a la conducció, combinades amb una suspensió molt eficaç, les que fan que la pràctica del 4x4 amb aquest cotxe sigui d'allò més divertida.

Una de les virtuts principals d'aquest vehicle és la superfície útil de càrrega que té (fins a 1.200 quilos), sobretot gràcies a la banyera posterior que el defineix com a pickup .

Un consum contingut

En l'Amarok també destaca un consum relativament contingut, que el fabricant anuncia que és de 7,5 l / 100 km, i un nivell d'emissions contaminants per sota del de la competència: 200 g de CO per km, una xifra que permet eludir alguns dels impostos que normalment castiguen aquesta classe de vehicles.

L'Amarok, resumint, és un cotxe interessant si realment el necessitem, o si simplement som de les persones a qui agrada aquell programa de Cuatro anomenat Granjero busca esposa .

Fitxa tècnica

PREU: De 26.885 (4x2) a 36.032 € (Highline 4Motion permanent).

MOTOR: 4 cilindres, 1968 cc, injecció directa Common Rail.

CANVI: Manual, de 6 marxes.

DIMENSIONS: 5,254 x 1,944 x 1,834.

PES: 1.873 quilos (buit).

CAPACITAT DE DIPÒSIT: 80 litres.

stats