Publicitat
Publicitat

Futbol

Escorcollen la televisió Bein Sports després de la imputació del president del PSG

La investigació se centra en els drets dels Mundials del 2026 i el 2030

La fiscalia nacional financera francesa ha ordenat aquest dijous l'escorcoll de la seu parisenca de la televisió Bein Sports, dirigida pel president del París Saint-Germain, Nasser al-Khelaifi, imputat per la justícia suïssa per atribució irregular dels drets de retransmissió dels Mundials de futbol. La fiscalia francesa ha indicat que l'operació es va desenvolupar en coordinació amb la de Suïssa, que ha comunicat aquest dijous al matí l'obertura de diligències penals contra el president del PSG, contra l'ex secretari general de la FIFA Jérôme Valcke i contra una tercera persona.

Dos magistrats de la fiscalia nacional financera, assistits per investigadors de la brigada de lluita contra la corrupció, han acudit als locals de la cadena de televisió. El ministeri públic del país helvètic havia sol·licitat l'assistència de les autoritats franceses per procedir a aquest escorcoll. Al-Khelaifi i Valcke estan sent investigats per corrupció, gestió deslleial, frau i estafa, conjuntament amb un "home de negocis actiu en l'àrea dels drets esportius", segons la fiscalia suïssa.

En el cas de Valcke, que ja està suspès per la Comissió d'Ètica de la FIFA per corrupció, la justícia helvètica sospita que hauria pogut rebre suborns de l'home de negocis -no s'ha desvelat el nom- per atorgar els drets televisius en diversos països dels Mundials de 2018, 2022, 2026 i 2030. En el cas d'Al-Khelaifi, que combina la seva tasca al capdavant del PSG amb la direcció de Bein Media Group LLC, la investigació se centra en l'atribució de la retransmissió dels Mundials del 2026 i el 2030. A través d'un comunicat, la cadena ha "negat" totes les acusacions i ha assegurat que "col·laborarà totalment" amb les autoritats, mentre espera "amb serenitat" el desenvolupament de la investigació.

Valcke nega haver rebut suborns

L'ex secretari general de la FIFA Jérôme Valcke ha negat haver rebut suborns del president del París Saint-Germain i responsable de la televisió Bein Sports, Nasser al-Khelaifi, per adquirir els drets televisius de dos Mundials de futbol. "Hi ha una demanda que m'acusa d'haver-me beneficiat especialment de la part d'Al-Khelaifi, per concedir els drets de transmissió per sota del valor del mercat a l'Orient Mitjà. Simplement vull dir que no és cert. No he rebut mai res a canvi", s'ha defensat Valcke en una entrevista publicada aquest divendres a 'L'Équipe'.

Les declaracions de l'antic directiu francès, suspès 10 anys per la seva suposada relació amb una trama per a la venda d'entrades per als Mundials per sobre del preu oficial, tenen lloc un dia després que fos escorcollada la seu parisenca de Bein Sports, dirigida per Al-Khelaifi. Segons el francès Valcke, el cas "no es correspon amb la realitat", ja que "mai" va intercanviar res amb Al-Khelaifi.

Històries de superació esportiva

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF