DONA’M JOC

Rebentem la demanda de cromos

Com ho trobava a faltar! Evidentment, estic sent irònica. M’encantaria tenir alguna setmana que hagués de trencar-me el cap per trobar algun tema denunciable al qual pogués donar veu. Però és que m’ho poseu ben fàcil!

Diguem d’entrada que crec que qualsevol persona pot fer i deixar de fer amb la seva empresa el que vulgui, però no puc acceptar que es busquin culpables on no n’hi ha i que s’expulsin les responsabilitats. El senyor Lluís Torrent, director general de l’empresa Panini -sí, aquesta que fa els cromos de la Primera Divisió masculina que són tan i tan famosos als patis de les escoles-, va dir que l’àlbum que havien tret per al Mundial femení no va tenir l’èxit que s’esperaven. No sé quin èxit s’esperaven, quan trobar un paquet de cromos o el mateix àlbum era com buscar un oasi al desert. Si a sobre hi posem que el Mundial és una competició que dura un mes i que es juga a l’estiu, encara es complica més que la campanya sigui un èxit. I afegeixo, a títol personal, que si no hi ha una bona estratègia de màrqueting al darrere, encara ho és més.

Per tot plegat l’empresa ha decidit que no posarà al mercat l’àlbum de la Primera Iberdrola. S’excusa dient que “els que defensen el futbol femení es van oblidar de comprar els cromos del Mundial”. Senyor Torrent, per aquí sí que no hi passo. Si un producte que ha tret no ha tingut èxit no és culpa dels seguidors del futbol femení. No sou una empresa petita que no té impacte en la societat. Al contrari, teniu una gran massa social que estava esperant tenir uns cromos, i si realment volguéssiu apostar pel futbol femení hi ha milers de maneres de promocionar-lo.

Jo no soc experta en màrqueting, però sí que sé que heu perdut un públic que no us comprarà res més. Era tan fàcil com promocionar l’àlbum de la mateixa manera que heu fet amb el masculí. O incloure la nostra promoció en l’anunci d’ells. O, per què no, fer un àlbum conjunt. Seria una manera d’ajudar el futbol femení. Només són idees. El que passa és que quan no vols fer una cosa, es nota. ¿I vostè, senyor Torrent, juntament amb la Lliga -que també era a l’acte d’estrena-, no heu volgut fer res, perquè segurament teniu por que funcioni més que el masculí? ¿I què, si canviem el que s’ha fet tota la vida? Fer coses noves fa vertigen, oi? Doncs tant de bo una altra empresa surti de la seva zona de confort i s’atreveixi a apostar per l’esport femení i es quedin amb la boca oberta.

EDICIÓ PAPER 14/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF