Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

Pocs canvis i màxima igualtat en l'any previ a la revolució

Vettel lluitarà per revalidar el títol contra un Alonso que compta amb un Ferrari evolucionat

Setze setmanes més tard, els motors dels Fórmula 1 tornaran a posar-se en marxa. Després de l'aperitiu dels tests de pretemporada a Jerez i a Montmeló, Austràlia aixecarà el teló d'una nova temporada de F-1. Un nou curs que, com el passat, estarà marcat per la igualtat. I és que l'estabilitat en la normativa de la FIA (Federació Internacional d'Automobilisme) ha permès als equips treballar amb la mateixa base del cotxe de l'any passat. Amb quatre retocs -petits però importants- n'han tingut prou per fer evolucionar els monoplaces i tenir-los llestos per a la cita inaugural. Tot això, a l'espera de la revolució de l'any vinent -a causa, principalment, de la introducció dels motors turbo-, en què els equips hauran de partir de zero per idear els seus monoplaces.

Els pilots reprendran diumenge la mateixa lluita que van deixar aparcada al Brasil el novembre passat. "Els primers quatre equips han treballat de valent per millorar el cotxe. Des del punt de vista arquitectònic, els monoplaces seran iguals perquè el reglament pràcticament és igual que el de l'any passat", diu l'enginyer Vicenç Aguilera, president del Consorci del Circuit de Catalunya. "Pràcticament ningú ha invertit en un cotxe nou perquè l'any vinent, amb el canvi de reglament, caldrà un monoplaça completament nou", afegeix.

Com l'any passat, una de les claus per començar amb bon peu el curs serà entendre el comportament dels pneumàtics. Pirelli, la marca que els subministra, ha fet bé la feina que li havia demanat la FIA i ha creat unes gomes que es desgasten amb més rapidesa que les de la temporada passada. "Són més extrems. Pel que fa a les prestacions, són millors perquè donen un millor temps per volta, però el seu comportament és molt més radical", assegura Aguilera. Això farà que durant les curses, els pilots hagin de fer més visites als boxs. "El moment en què els pilots decideixin entrar a canviar pneumàtics serà clau, ja que quan les gomes perdin adherència, seran un segon per volta més lents", apunta.

Els equips han treballat de valent durant la pretemporada. Uns per mantenir-se, com Red Bull, i d'altres per acostar-se als campions. Analitzem com arriben a Austràlia.

Red Bull

L'escuderia austríaca i Sebastian Vettel busquen el pòquer

L'any passat, l'enginyer Adrian Newey va tardar sis mesos a trobar la tecla clau per aconseguir un cotxe guanyador. Tot i un inici una mica decebedor, van acabar guanyant el Mundial de pilots i també el de constructors. Enguany, Vettel va assegurar després dels tests de Barcelona que les coses no havien sortit com ells esperaven. Però podria ser que estiguessin amagant les cartes. "El Red Bull que vam veure passar a Montmeló el vam veure molt bé. És cert que els temps no eren gaire bons, però semblava que el cotxe es comportava bé", comenta Vicenç Aguilera.

Ferrari

A la recerca d'un cotxe capaç de lluitar de tu a tu amb el Red Bull

Ferrari sembla que ha trobat la clau per acostar-se una mica més al seu gran rival, Red Bull. "Han millorat notablement, han fet un canvi cap a millor", assegura Aguilera, que afegeix que les diferències entre les dues escuderies les veurem sobre la pista, a la cursa. El pilot asturià Fernando Alonso es va mostrar satisfet després dels tests al Circuit de Catalunya. "Les proves de fiabilitat han anat bé i hem solucionat els petits problemes que ens haurien complicat les coses a les primeres curses", va comentar Alonso, fet que Vicenç Aguilera considera que és "un molt bon senyal". L'asturià, que afronta la tercera temporada a Ferrari, espera aquest any acabar amb la tirania de Red Bull i de Sebastian Vettel i aconseguir el seu primer títol -el tercer de la seva carrera- amb la scuderia .

McLaren

L'equip inicia l'era post-Hamilton apostant per Checo Pérez

L'escuderia McLaren arriba a Austràlia per donar inici a l'era post-Hamilton (ara a Mercedes). L'equip britànic es presenta amb la parella Jenson Button - Sergio Checo Pérez amb la intenció de fer oblidar el campió del món del 2008. Per Aguilera, "sense Hamilton, McLaren perd un actiu, ja que és un pilot extraordinari", mentre que l'enginyer considera que Checo és "una aposta arriscada", tot i que enguany el mexicà pot fer el salt de qualitat necessari per aconseguir consolidar-se en un equip de "primera divisió" de la Fórmula 1.

Mercedes

Els alemanys busquen amb Hamilton el pas endavant definitiu

L'escuderia Mercedes sembla que ha fet el pas endavant definitiu per enganxar-se a la lluita pels triomfs. Els alemanys han fet uns bons entrenaments durant la pretemporada i, per tant, aspiren a pujar al podi en més d'una ocasió. La contractació d'un pilot com Lewis Hamilton, al costat de Nico Rosberg, ha de ser un plus per als alemanys. "Comprenc que un pilot vulgui tenir nous reptes", diu Vicenç Aguilera, que creu que els bons resultats de Hamilton amb Mercedes arribaran l'any vinent.

Lotus

Continuïtat i fiabilitat, les claus per enganxar-se als quatre grans

Lotus és un dels quatre equips -juntament amb Red Bull, Ferrari i Toro Rosso- que manté els dos pilots amb els quals va competir l'any passat: Kimi Räikkönen i Romain Grosjean. El finlandès va ser l'únic pilot capaç d'acabar totes les curses del 2012 i, per tant, la fiabilitat ha de ser un dels seus punts forts. "És un dels equips que fan la feina ben feta, tot i que tingui recursos limitats. No serà una sorpresa, però sí que es pot incorporar al grup dels grans", conclou Aguilera.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF