MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 29/01/2013

Petits canvis per fer créixer la rivalitat i l'espectacle

Nuria García
2 min
Petits canvis per fer créixer  la rivalitat i l'espectacle

BARCELONALotus va ser la primera escuderia que va mostrar ahir el que serà el seu cotxe per a aquesta temporada. Un cotxe amb pocs canvis respecte a l'anterior, ja que la FIA (Federació Internacional de l'Automobilisme) només ha fet petites modificacions al reglament. A poc a poc durant aquests dies anirem veient la posada de llarg de les escuderies, que tornaran a lluitar un any més amb la nova creació d'Adrian Newey, el Red Bull.

Dijous serà el torn de McLaren, i Ferrari ho farà l'endemà, el mateix dia que Force India. L'escuderia donarà a conèixer llavors qui serà el pilot que acompanyarà Paul di Resta: Alguersuari, Sutil i Bianchi opten a ser el company de l'escocès. A més de Force India, durant els pròxims dies Caterham i Marussia també haurien de confirmar el nom dels seus pilots per al 2013. Dissabte podrem veure per primer cop el Sauber i diumenge l'actual campió, Sebastian Vettel, ensenyarà el cotxe amb què defensarà el títol.

Els canvis introduïts per la FIA per al 2013 són petits però, en la mateixa línia dels de la temporada passada, estan encaminats a millorar la rivalitat entre els monoplaces, fer la competició molt més igualada i augmentar l'espectacle. L'any passat les modificacions ja van donar resultats: durant les primeres set curses hi va haver set guanyadors diferents i va haver-hi emoció fins a l'últim moment. L'objectiu d'enguany, doncs, és poder mantenir aquesta dinàmica.

Els pneumàtics tornaran a ser claus per incrementar el número d'avançaments. La marca italiana Pirelli, que subministra els pneumàtics a totes les escuderies, ha ideat unes gomes més toves que faran que les estratègies durant la cursa siguin encara més importants.

Però la FIA també vetlla per la seguretat dels pilots i ha decidit limitar l'ús del DRS durant tot el cap de setmana -no només durant la cursa- per evitar accidents a la pista. Així doncs, els pilots només podran fer ús d'aquest element aerodinàmic a les zones de la pista que estiguin habilitades. A més, les proves de seguretat també seran molt més rigoroses per millorar la seguretat dels pilots dins dels habitacles quan tenen un accident.

Menys hores per als mecànics

Durant els caps de setmana de cursa els equips tindran a partir d'aquesta temporada menys hores per treballar en els cotxes els dijous a la nit. El toc de queda s'amplia de sis a vuit hores i els equips només es podran saltar aquesta norma en dues ocasions en tota la temporada.

Aquest 2013, a més, les escuderies ja no es podran excusar en "causes de força major" per deixar aturat el cotxe al mig de la pista durant els entrenaments oficials i no tornar als boxs. Després del que va passar l'any passat amb Hamilton a Montmeló i amb Vettel a Abu Dhabi, enguany només una errada mecànica podrà ser la causant de no tornar als boxs.

L'adéu de l'escuderia HRT ha obligat a modificar els entrenaments oficials. Així, aquest canvi implica que durant la primera tanda, la Q1, només cauran eliminats sis cotxes, com a la Q2.

stats