Publicitat
Publicitat

HANDBOL

Cardenal, president del CSD: "Transformar l'excel·lència esportiva en resultats econòmics és possible"

La Federació Espanyola d'Handbol ha incorporat fins a 8 patrocinadors a l'equip nacional aquest últim any

La situació esportiva i econòmica de l'handbol a Espanya és més que complicada tot i ser una de les potències mundials en aquesta disciplina. L'Asobal, considerada la millor lliga del món durant anys, ara no és més que un competició on l'emoció i nivell esportiu han quedat eclipsats per una important falta de poder i recursos econòmic. Els equips espanyols –amb l'excepció del Barça i altres conjunts que han fet els deures en els seus despatxos com és el cas del Granollers entre d'altres– afronten una lluita constant per no desaparèixer, reduint els objectius merament esportius a no perdre la categoria. La màxima competició de l'handbol estatal, a més, fa anys que no té un patrocinador oficial que aporti uns ingressos més que necessaris pels clubs i per la mateixa associació.

En aquest context, Francisco Blàzquez, va assumir el càrrec de President de la Federació Espanyola, amb el clar objectiu de buscar eines i recursos que rellancin el que ha estat un dels esports més potent a nivell competitiu d'aquest país. Des que Blàzquez presideix la Federació –a l'abril complirà un any en el càrrec–, l'entitat ha signat un acord de patrocini amb 8 empreses. Drasanvi, Air Europa, Correus, la marca Lleó i Banc Popular entre d'altres, han decidit apostar fort per un esport i un conjunt nacional que està quallant uns resultats gairebé immillorables –or en el Mundial del 2013 que va organitzar Espanya, i bronze a l'Europeu d'aquest mateix any a Dinamarca–.

La darrera empresa en pujar al vaixell, Banc Popular, ha oficialitzat l'acord aquest matí en una roda de premsa amb la presència del conjunt nacional. "Transformar l'excel·lència esportiva en resultats econòmics és possible, no tot està perdut a l'handbol espanyol. Però s'han de buscar solucions i vies per aconseguir-ho", ha comentat Miguel Cardenal, president del Consell Superior d'Esports, present a l'acte. "Convido a tots a veure la samarreta de l'equip, fa realment goig", ha afegit Cardenal fent referència als diferents logotips de les empreses col·laboradores que llueixen a l'equipació estatal.

Precisament, el CSD ha augmentat un 33% la subvenció que aporta any rere any a la Federació Espanyola d'handbol, sent actualment de gairebé 400.000 euros: "Els ingressos han augmentat de manera molt important. A banda del suport del Consell Superior d'Esports, en total hem doblat la quantitat que es percebia fins ara, perquè cal recordar que fa poc temps la nostra samarreta estava neta de publicitat, fet que no aportava seguretat i confiança als possibles patrocinadors", ha explicat el Francisco Blàzquez aquest matí.

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF