Esports 22/12/2017

El programa Mallorca Training Center impulsarà el turisme actiu fora de temporada

La iniciativa, presentada per Jaume Alzamora i Joaquín González Devesa i patrocinada per l'ATB, atraurà federacions de regata a entrenar a les Illes Balears

Ara Balears
3 min
L'objectiu de la federació és donar a conèixer el projecte, "posar-lo a rodar", perquè siguin els clubs nàutics de les illes que li donin forma i l'executin

PalmaL'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) patrocina el programa Mallorca Training Center, un projecte de la Federació Balear de Vela (FBV) ideat per donar servei a regatistes de tot el món per tal que entrenin i realitzin concentracions d'equip a les Illes Balears. El gerent de l'Agència de Turisme de les Illes Balears, Jaume Alzamora, ha explicat que el patrocini del projecte encaixa perfectament amb l'estratègia del Govern: "Al cap i a la fi també és un projecte de desestacionalització que segueix el model, entre d'altres, del cicloturisme". Per a l'administració balear és crucial apostar per l'anomenat "turisme actiu" que atrau a l'arxipèlag a esportistes que vénen a gaudir i tenir cura de l'entorn.

Joaquín González Devesa, president de la Federació Balear de Vela, ha destacat: "Comptam amb un lloc excepcional per a la navegació". La singularitat del clima mediterrani i les condicions meteorològiques i del mar fan que l'arxipèlag sigui un enclavament perfecte per a la navegació i permeti practicar la vela lleugera tot l'any. "El 92% de l'any es pot sortir navegar; això és impensable al nord d'Europa, on durant tres mesos els equips de regates han de romandre a terra", ha explicat Gonzalez Devesa.

L'objectiu de la federació és donar a conèixer el projecte, "posar-lo a rodar", perquè siguin els clubs nàutics de les illes que li donin forma i l'executin. El director de gestió de la federació balear assegura que el suport del Govern ha estat vital per poder llançar el projecte. El primer pas serà promocionar el centre pilot a la Colònia de Sant Jordi com un lloc d'entrenament excepcional per l'esport de la vela. Es dirigirà principalment a regatistes europeus i no comunitaris de les categories de vela lleugera Optimist (classe infantil internacional), juvenil (Laser) i Màster (majors de 40 anys en Laser, Finn i Waszp).

Gràcies a la celebració de grans regates com el Trofeu Princesa Sofia Mapfre de classes olímpiques, o el Trofeu Ciutat de Palma o el Gran Dia de la Vela de vela lleugera, són molts els esportistes de classes de desenvolupament que vénen a Mallorca per entrenar. Durant els mesos d'hivern és habitual trobar equips olímpics europeus navegant a la Badia de Palma. Coincidint amb el Trofeu Ciutat de Palma, els equips alemanys tenen per costum assentar-se a Mallorca i realitzar aquí la seva pretemporada. "Hi ha una demanda real per a aquest tipus de projectes, així que creiem que tindrà una bona acollida", afegeix el responsable de la federació.

Amb la intenció de facilitar al màxim l'arribada d'esportistes, la FBV planteja tres propostes diferents perquè els interessats puguin escollir la que millor s'adapta a les seves necessitats. Les opcions passen per l'arribada del regatista, només amb el seu entrenador, sense material o amb material. Els clubs que s'adhereixin a aquest projecte seran els encarregats de posar a disposició dels joves esportistes un entrenador i el material necessari, així com les instal·lacions, per poder navegar. La federació també espera arribar a acords amb el sector hoteler per possibilitar l'estada a prop dels clubs a aquells esportistes que es sumin al Mallorca Training Center. A més d'enfocar el projecte a la vela juvenil, la federació té previst oferir el mateix servei a regatistes de classes Màster. Es tracta d'un paquet de vacances molt atractiu per a un alt nombre d'esportistes veterans: "Poder venir a entrenar Mallorca durant l'hivern i a més gaudir de l'illa és un pla perfecte", conclou el representant de la FBV.

L’ATB és el principal patrocinador de l’esdeveniment en el marc de la convocatòria de patrocinis públic-privat i públic-públic que permetin unir esforços i consolidar la notorietat de les marques Mallorca, Menorca i Formentera en els mercats emissors, així com especialitzar i millorar l'oferta turística de qualitat en temporada d'hivern i tardor, mitjançant accions concretes. El patrocini de l'ATB ascendeix a 20.000 euros.

stats