Lorenzo supera el rècord de Marc Márquez en els entrenaments de Sepang

El pilot mallorquí ha aconseguit el temps per volta més ràpid de la història en aquest traçat i bat el registre del català del 2015

El mallorquí Jorge Lorenzo i la seva Ducati han destruït els seus rivals en la tercera i última jornada d'entrenaments de pretemporada en el circuit de M alàisia de Sepang , atès que ha aconseguit el temps per volta més ràpid de la història en aquest traçat. 

Lorenzo va marcar a unes dues hores del final de la jornada, a l'equador de la seva participació, en la qual va completar 42 voltes, un nou rècord amb 1:58:830, millor fins i tot que el registre que va aconseguir el 2015 el seu compatriota Marc Márquez, d'1:58:867. 

Llavors el distribuïdor únic de pneumàtics no era  Michelin , sinó  Bridgestone , que disposava de pneumàtics més tous, cosa que donava un plus  als pilots per esprémer al màxim el potencial de les motos durant dues o tres voltes.

Lorenzo va evidenciar que havia fet una passa més en la seva adaptació a la  Ducati  o, potser, la moto s'acosta ara molt més a les necessitats del triple campió del món de  MotoGP , i això que, abans d'aconseguir el rècord de la pista, el de Palma va anar a parar a terra en l'últim revolt del traçat, cosa que no va tenir conseqüències per a la seva integritat física però el va obligar a tornar directament al taller per reparar els desperfectes.

En el moment del contratemps, Jorge Lorenzo rodava en volta ràpida durant un simulacre de correguda i no va tardar gaire a tornar a l'asfalt per aconseguir el seu espectacular registre.

El rècord oficial de volta més ràpida al traçat de Malàisia , no obstant això, és d'un català, Dani Pedrosa (Honda), qui el 2015 va acabar en un temps de 1:59:053  

La tercera i última jornada d'entrenaments a Sepang  va ser molt intensa amb l'objectiu de moltes de les escuderies i fàbriques de comprovar tot el material posat a la disposició dels pilots per decidir el camí més apropiat per a l'evolució de les motos durant la temporada.

EDICIÓ PAPER 21/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF