Publicitat
Publicitat

BÀSQUET - LLIGA ENDESA

Jordi Villacampa: "La Penya se'n sortirà"

El president estudia seguir en el càrrec i renovar el patrocinador

La situació no és senzilla, però Jordi Villacampa ha decidit passar a l'acció i agafar el toro per les banyes. Com que Marcel Riera s'ha fet enrere en la seva pretensió de substituir-lo, el president estudia seguir en el càrrec. El màxim mandatari, a més, està negociant amb l'asseguradora Fiatc, que no descarta allargar dues temporades més la seva vinculació com a patrocinador de l'equip verd-i-negre. "La Penya se'n sortirà", diu l'exjugador, que considera que l'entitat ha superat la fase de més dificultat.

Jordi Villacampa, que va arribar a la presidència l'any 1998, no té cap obligació de seguir en el càrrec, però creu que és la millor solució possible per allunyar el club de la incertesa. L'objectiu de reviure temps passats no és senzill. "El que vam aconseguir en aquella època va ser excepcional. Ara l'únic camí per guanyar el títol de l'Eurolliga és tenir molts diners. Els clubs que arriben a la final four tenen pressupostos de fins a 50 milions d'euros... L'equilibri seria tenir diners i mantenir l'aposta per la gent de casa. Només amb el planter és impossible tornar a guanyar l'Eurolliga, perquè pel camí es perden molts jugadors", recorda el màxim mandatari.

El Joventut celebrarà avui la seva junta general d'accionistes. Marcel Riera, president del grup majoritari (Baspenya), s'ha fet enrere en la seva voluntat de substituir Jordi Villacampa com a president. Quan ha conegut amb detall la situació econòmica de l'entitat ha canviat la seva intenció inicial, ja que considera que amb els paràmetres actuals la viabilitat de l'entitat està en dubte. Segons el seu equip de treball, que ha estudiat a fons la situació actual i les possibles sortides, actualment no es donen les circumstàncies per fer-se càrrec del projecte. El problema, opina, no és el deute que acumula l'entitat, una llosa amb la qual ja comptaven, sinó la gestió que s'ha fet dels últims dos exercicis, que van pressupostar uns ingressos lligats a l'ampliació del Centre Comercial Màgic Badalona que no han acabat arribant.

Regal no segueix amb el Barça

D'altra banda, la secció de bàsquet del Barça i Regal han arribat a un acord per no renovar el contracte de patrocini que els unia des de la temporada 2008-2009. Mentre no abandona la recerca d'un espònsor unitari per a les seccions ni les negociacions individuals amb els que ja té, el club blaugrana estudia la possibilitat de cedir el cognom dels seus equips de bàsquet, handbol, futbol sala i hoquei patins, així com l'espai central de les seves respectives samarretes, a una entitat solidària.

"Agraïm a Regal el seu suport durant els anys que ha durat la col·laboració amb la nostra secció de bàsquet i els desitgem molta sort en el futur", diu Sandro Rosell, president del Barça. "Estem orgullosos d'haver acompanyat un dels grans del bàsquet europeu durant aquests cinc anys de triomfs. Fem un balanç realment satisfactori de la cordial relació mantinguda amb el Barça i dels resultats obtinguts. No obstant, Regal inicia ara altres estratègies de visibilitat de marca per seguir a prop dels nostres clients a Catalunya", afegeix Pablo Robles, director de Regal.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF