11/06/2011

Honda Jazz Hybrid: ritmes ecològics

2 min
Aquesta versió més ecològica del Jazz té un disseny exterior propi, diferenciat del restyling que ja és als concessionaris.

El Jazz és un cotxe que des que Honda el va començar a comercialitzar l'any 2002 ha estat present en 115 països diferents, on se n'han venut tres milions i mig d'unitats.

Ha arribat, doncs, el moment d'una generació modificada d'aquest cotxe, que afecta les versions ja conegudes amb motor de gasolina i que ara també n'inclou una completament nova, híbrida, que utilitza el sistema IMA, creat per la marca japonesa i que hem vist en altres models d'èxit com l'Accord o el Civic.

En el primer cas, el que fa servir el propulsor de gasolina, els canvis més importants afecten l'aerodinàmica a través de modificacions específiques de la carrosseria que ajuden a millorar l'eficiència energètica del cotxe. La utilització de pneumàtics ecològics, i l'equipament de pinces de fre de resistència baixa, també contribueixen a controlar la despesa de carburant. Una revisió exhaustiva de l'interior de l'habitacle, amb un disseny remodelat i la utilització de materials més tecnològics, posa l'accent en aquest restyling del Jazz.

Però la novetat principal la trobem en la versió Hybrid, que combina un motor d'explosió amb un generador elèctric. En aquest cas es tracta de la suma d'un propulsor tèrmic de mil tres-cents centímetres cúbics i un motor elèctric auxiliar. La suma dels dos elements ens dóna uns 88 cavalls de potència, més que suficients per a l'ús per al qual està pensat aquest cotxe, bàsicament urbà.

Però el més interessant del conjunt és que l'aplicació de la tecnologia d'Honda ens permet un consum de tan sols 4,5 litres de gasolina per cada cent quilòmetres, i un volum d'emissions de només 104 grams de CO per quilòmetre recorregut, també gràcies al sistema Stop&Start.

En la prova d'aquest cotxe ens ha agradat, especialment, la suavitat amb què es combinen tots dos motors. Aquesta versió més ecològica del Jazz té un disseny exterior propi, diferenciat del restyling de gasolina que ara ja és als concessionaris.

És de destacar l'esforç que el fabricant japonès ha fet amb aquest cotxe, ja que malgrat la hibridació d'un model ja existent amb motoritzacions més convencionals -que ara necessita disposar d'un espai determinat per encabir-hi el motor elèctric i les bateries- la capacitat de càrrega útil continua sent pràcticament la mateixa.

L'Honda Jazz Hybrid havia de ser l'estrella d'Honda al passat Saló de l'Automòbil de Barcelona, però la successió de fets que van tenir lloc al Japó arran del terratrèmol que va afectar el país nipó al mes de març ho va impedir. D'aquesta manera, encara que ja es comercialitza al país d'origen, aquí no es podrà adquirir fins a l'octubre. A Honda esperen una bona acollida d'aquest model, i només el primer trimestre n'esperen vendre a Espanya cinc-centes unitats amb el motor de gasolina i dues-centes amb l'híbrid.

Fitxa tècnica

  • PREU: Des de 17.900 €
  • MOTOR: 1.339 cc, de 4 cil., 88 CV. Propulsor elèctric amb bateria de níquel-hidrur metàl·lic, de 14 CV
  • EMISSIONS: 104 g CO / km
  • CANVI: Automàtic CVT
  • MIDES: 390 x 170 x 153
  • CAPACITAT MALETER: 300 l
  • DIPÒSIT: 40 l
stats