FÓRMULA 1
Misc 26/05/2019

Hamilton guanya a Mònaco la cursa de les falses promeses

El cap de files de Mercedes es beneficia de la dificultat d'avançar per guanyar la 4a cursa de l'any

i
Martí Molina
2 min
Lewis Hamilton, líder del Gran Premi de Mònaco de la primera a l'última volta

BarcelonaLa frustració és que et prometin una cosa i no s'acabi complint. Que et diguin que està a punt de passar-ne alguna de grossa i que al final no passi res. Que et venguin espectacle i t'acabis adormint. Que et diguin que un pilot està a punt d'avançar-ne un altre però passin cinquanta voltes i l'avançament promès no es doni. Que el radar pronostiqui pluja i no acabin caient ni quatre gotes. Que el líder no guanyi per ser el millor sinó perquè el traçat és estret i costa una eternitat guanyar posicions. I, per postres, que el vencedor final sigui el que encapçala el Mundial i, el dia que fa menys mèrits, tant ell com l'equip, resulti que acaba eixamplant distàncies.

Lewis Hamilton s'ha endut un Gran Premi de Mònaco de mínims, en què n'ha tingut prou amb una estratègia ultraconservadora per defensar-se dels atacs de Max Verstappen. Encara que el cap de files de Mercedes cometés un error d'estratègia amb unes gomes massa toves, l'especificitat de Montecarlo li ha permès mantenir la posició davant la desesperació d'un pilot de Red Bull que, a més, ha hagut de complir una penalització de cinc segons. En resum, que Verstappen ha creuat segon la línia de meta però a la classificació ha acabat quart. El podi l'han completat Sebastian Vettel (Ferrari) i Valtteri Bottas (Mercedes).

Un únic 'safety car'

Perquè havia de ser una cursa genial. Tot estava preparat per a l'espectacle, començant per la pluja, que havia de caure a mig Gran Premi. Al final ha sigut tan imperceptible que no ha alterat ni una dècima el resultat final. L'únic al·licient ha arribat al principi, quan Charles Leclerc (Ferrari), que sortia catorzè, ha intentat recuperar posicions de seguida i ha acabat punxant el neumàtic en un incident amb un altre monoplaça. Arran d'això, la pista ha quedat plena de brutícia i ha hagut d'entrar el 'safety car'.

Ha estat en aquest moment quan els equips han fet un canvi d'estratègia i gairebé tots han aprofitat l'avinentesa per entrar als boxs. I també quan Mercedes ha calçat Hamilton amb el neumàtic intermedi –segurament perquè s'esperaven pluja– i la resta amb els durs. Quedaven 60 voltes i semblava impossible que Hamilton pogués aguantar amb aquest compost, però ho ha aconseguit a base de rebaixar considerablement el ritme.

També ha sigut en aquesta aturada quan Verstappen ha volgut avançar Bottas al 'pit lane'. Passa que l'holandès s'ha passat de llest i ha arrencat abans d'hora, barrant el pas al finlandès i empaitant-lo contra el mur de protecció. Una maniobra al límit en què Bottas ha punxat i que a Verstappen li ha costat una penalització de cinc segons per 'unsafe release'. Penalització que havia de complir en la següent aturada a box. Però com que no s'ha tornat a aturar, se li ha sumat al temps final de la cursa, passant de la segona posició a la quarta.

Malgrat això, Verstappen ha intentat avançar Hamilton –que feia estona que tenia els neumàtics fets pols– a falta de dues voltes per donar-se el gust, almenys, de creuar primer la línia de meta. S'han arribat a tocar però la cosa no ha passat d'un intent d'avançament. Una promesa més que no s'ha complert.

stats