Les caminades són considerades ‘running’ i les grans marques esportives ho saben

 Apleguen desenes d''instarunners', 'influencers', posturetes i espècies similars 

Patrocinar esport a escala 'amateur' com el 'running' és una estratègia molt encertada per vincular la teva marca a un seguit de valors . Transmets missatges relacionats amb l’esforç, l’assoliment de metes tot i les circumstàncies o una vida saludable i activa. L’esport té un efecte més beneficiós si l’associam a activitats populars.

Un públic massiu

El que tenen de bo les rebaixes d'hivern és que ja no fa falta esperar al dia dels Reis per aprofitar-se de les sucoses ofertes, perquè moltes botigues, especialment en línia, ja han penjat el cartell de les rebaixes en sabates de ' running', i és l'ocasió perfecta per renovar material, i a més amb molt bon preu. 

La marca s’acosta a un públic massiu a través de l’experiència mateixa de la cursa i demostra que no només aposta per l’elit. El 'boom' fa anys que es va produir i durant aquest temps hem vist créixer com bolets el nombre de proves i esdeveniments per a tots els nivells. Fins i tot les caminades  són considerades ‘running’.

'Runners influencers'

El 'running' aplega desenes d''instarunners', 'influencers', posturetes i espècies similars. Digueu-ne com vulgueu. Els reconeixereu per la seva addicció a compartir a les xarxes socials les seves sortides però, sobretot, els seus 'outfits runners'; la paraula s'ha adoptat per referir-se al conjunt de roba i complements, peces, accessoris, etc., que es duen per córrer.

L’ús d’aquests 'influencers' ha ajudat les marques a acostar-se al corredor popular. Ens identificam fàcilment amb unes persones que podrien ser el nostre veí o amic, molt més que amb estrelles com Cristiano Ronaldo, Griezman, Leo Messi o altres jugadors del Mallorca que cada setmana pengen les seves fotos a Instagram. Així, les marques també s’acosten a aquests 'influencers' per augmentar la seva reputació aprofitant la repercussió de gent desconeguda que acaben per imposar una moda a les xarxes socials.

Una mina d'or amb les dones

Envers el consum, les marques també mantenen la idea segurament masclista que les dones seran les més consumistes. Han vist en elles una 'mina d'or' pensant que són les que més consumeixen per allò de voler anar a la moda. Suposen que tenen la necessitat de comprar per a elles però també aprofitaran per comprar per a ells.

Cap marca compleix millor que una altra. La diferència és que les grans marques esportives són les que semblen més sensibles a les necessitats de la dona corredora gràcies a la seva magnitud de producció.

Quant a les marques originàries de la moda, algunes s'estan fent eco també del 'boom' esportiu femení i han creat les seves pròpies línies de roba esportiva. Les seves propostes són de menor qualitat però les ofereixen a preus més assequibles que les ensenyes esportives i amb dissenys molt cridaners.

EDICIÓ PAPER 17/08/2019

Consultar aquesta edició en PDF