Motor - Fórmula 1
Esports 17/05/2018

El Circuit i la Federació Catalana responen al president de l'Espanyola: "Des del 91 s'interpreten els dos himnes"

El president Manuel Aviñó publica una carta de protesta per la interpretació d''Els segadors'

Nuria García
2 min
Una fan zone amb concerts i amb la presència dels pilots, exhibicions de castellers i curses de kàrting són algunes de les activitats.

BarcelonaEl comunicat que aquest dimecres va fer públic la Federació Espanyola d’Automobilisme en què el seu president, Manuel Aviñó, demanava que no sonessin més Els segadors durant el Gran Premi de Fórmula 1 al Circuit de Barcelona - Catalunya va aixecar polseguera. Ahir, tant el Circuit com la Federació Catalana d’Automobilisme van respondre a Aviñó per recordar-li que des que es va inaugurar la instal·lació vallesana, l’any 1991, sempre que hi ha hagut una cursa de Fórmula 1 s’han interpretat els dos himnes a la graella de sortida. “Des del 1991, any de celebració del primer Gran Premi d’Espanya al Circuit de Barcelona - Catalunya, 14 minuts abans de la sortida de la cursa s’interpreten els dos himnes a la graella. L’operativa per interpretar els himnes sempre ha estat la mateixa: en primer lloc sona l’himne d’Espanya, que precedeix la posterior interpretació de l’himne de Catalunya”, va recordar el Circuit en un comunicat, una afirmació que es va fer seva també la federació catalana de l’especialitat: “Es van interpretar tant Els segadors com la Marxa reial. Es fa així des de fa 27 anys, des de la primera edició del Gran Premi a Montmeló el 1991”. La federació conclou, per tant, que diumenge passat durant la celebració de la cursa de F1 no hi va haver “cap alteració del protocol”.

Des del Circuit de Catalunya indiquen que l’any 2015, a petició dels nous gestors de la F1, es va canviar la cerimònia d’obertura dels GP de F1 per una de “dotada de més solemnitat, que es va traduir en la presència de les autoritats i els pilots encapçalant la graella, davant de les banderes”. Els dirigents del Circuit afegeixen que l’any passat Aviñó va participar en aquesta cerimònia per primera vegada com a president de la Federació Espanyola d’Automobilisme i expliquen que llavors “també van sonar els dos himnes i es van mostrar les dues banderes”.

La Federació Catalana d’Automobilisme sol·licita “una rectificació” a l’espanyola i demana “un estricte respecte a la legitimitat dels símbols de Catalunya”. “Condemnem les crítiques i la intenció de prohibir l’exhibició dels símbols catalans perquè entenem que estan totalment fora de lloc i suposen una falta de respecte amb voluntat de crear polèmica on no n’hi ha i de perjudicar la convivència”, conclouen.

Oriol Servià, amb un llaç groc al casc

El pilot català Oriol Servià participarà en les 500 Milles d’Indianàpolis (se celebren l’últim cap de setmana de maig) per desè cop, i aquest any ho farà amb un llaç groc al casc, a més de la senyera i una imatge de Dalí. El pilot ja ha rebut crítiques pel fet d’incorporar aquest missatge reivindicatiu: “Alguns missatges d’odi assassí que rebo pel fet de portar al casc un llaç que opina sobre el meu desacord amb una presó preventiva durant sis mesos per un cas polític només clarifiquen la desproporció de tot l’afer. És la meva opinió, evidentment, i cadascú és lliure de tenir la seva”, va comentar a Twitter.

Carta oberta de Manuel Aviñó
stats