Publicitat
Publicitat

MUNDIAL D'ATLETISME

Dibaba recupera el títol de campiona del món dels 10.000 metres sis anys després

L'actual campiona olímpica aconsegueix a Moscou el tercer títol mundial dels 10.000 metres

L'etíop Tirunesh Dibaba, actual campiona olímpica dels 10.000 metres, ha aconseguit aquest diumenge el seu tercer títol mundial de la distància, sis anys després d'haver aconseguit el segon consecutiu a Osaka.

Amb la tàctica que li han donat gairebé tots els seus èxits, Dibaba –que també ha estat dues vegades campiona del món en els 5.000– ha respost a tots els ritmes i ha esperat a l'última volta per atacar. Així, l'etíop ha guanyat amb un temps de 30:43.35, seguida de la keniana Gladys Cherono (30:45.17). Belaynesh Oljira (30:46.98) ha arrodonit l'èxit etíop amb la medalla de bronze.

Amb la campiona anterior, la keniana Vivian Cheruiyot, embarassada i fora de combat, finalment no hi ha hagut duel etíop entre Dibaba i Meseret Defar, ja que la segona ha preferit disputar els 5.000 metres.

La nord-americana Shalane Flanagan, medallista de bronze olímpica l'any 2008, ha marcat la pauta a la final amb un primer 1.000 a 3:07.57 que ha posat en fila el grup, però després l'esforç ha acabat passant-li factura.

Les voltes han anat transcorrent sense novetat. El segon quilòmetre s'ha passat al temps 6:13.92, i el tercer, al 9:20.85. Al pas pel tercer quilòmetre ha arribat la reacció de la japonesa Hitomi Niiya, que ha accelerat el ritme i ha obligat Dibaba a descobrir-se.

Niiya, que en els Jocs de Londres va acabar novena després de liderar la prova durant moltes voltes, ha cobert aquest diumenge la meitat de la cursa en 15:30.38 i ha doblat rivals a partir del sisè quilòmetre.

Les africanes –dues etíops i dues kenianes– marxaven còmodament a l'estela de la japonesa, deixant passar les voltes. I a 500 metres per al final, Dibaba s'ha situat al capdavant i ha llançat un llarg esprint que ha acabat amb les forces de Cherono, l'única que l'ha intentat seguir.

Històries de superació esportiva
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 19/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF