Córrer, millor sense música

Ens ajuda a escoltar-nos millor, a estar més receptius de les alertes davant qualsevol perill exterior, ja sigui una bici, una moto o un vianant anticorredor

No fugis! Aquest text no pretén ser una cridada a córrer sense música perquè t'acabis convertint en una espècie  transhumana  occidental, corrent descalç i mossegant arrels com si no hi hagués un demà. Simplement és una petita reflexió a favor que per un dia o dos surtis a córrer només amb la música que inunda els teus pensaments.

Desenes de pàgines ens parlen dels beneficis de córrer amb música: que si evita la monotonia, ens augmenta la motivació, minimitza el cansament... Fins i tot hi ha estudis que ens indiquen que millora el rendiment com si fos una espècie de dopatge mental.



Perfecte, tot això està molt bé, però sobretot si no dus tota la vida corrent. Fer-ho sense música ens pot aportar també alguns beneficis. 

Beneficis de córrer sense música

Escoltar el nostre cos.  Córrer sense música ens ajuda a escoltar-nos millor, a estar més receptiu dels senyals que ens envia el nostre cos. Això no significa estar obsessionat amb si et fa mal aquí o allà. Simplement som més conscients de la nostra respiració, de com està afectant al cos el ritme infligit.

Sense ' power- songs' no hi  haurà pujades de ritme involuntàries

El renou de les gambades és pura música, i de la millor. Aquesta música et dirà si estàs corrent fluid, o si en canvi no acabes de col·locar bé aquest peu rebel. Així és més fàcil corregir-ho i millorar la tècnica de cursa.

Corre, després pensa

Com va deixar escrit George Sheehan:  "Ningú ha de confiar a tenir cap pensament que valgui la pena estant  assegut ". I això és així: "en augmentar la concentració en un mateix, el nostre diàleg interior quan correm flueix, les idees floreixen i els problemes es desencallen". 

George Sheehan (1918-1993) va ser cardiòleg de professió, corredor i filòsof. Va començar a córrer a 45 anys i la seva vida es va transformar completament. En pròximes edicions parlarem d'aquest corredor. 

Parla amb el teu company

Si surts a córrer amb algú, parla-hi. A part que ens fa humans i no robots corredors, és un dels millors indicadors del ritme de creuer que dus. Si un dels dos comença a no poder parlar en un rodatge, no costa gens adaptar-s'hi i afluixar el ritme; es tracta d'empatia ' runner', un altre dia seràs tu qui tinguis un mal dia i no puguis aguantar el ritme.

Augment de la seguretat contra els vianants anticorredors

És de sentit comú, la música ens aïlla de l'exterior, ens distreu del nostre entorn disminuint la nostra seguretat en córrer. Quan correm sense música, estam més concentrats i alertes davant qualsevol perill exterior,  ja sigui una bici, una moto o un vianant  anticorredor.

La naturalesa ens diu coses

Sortir a córrer per la muntanya ens pot fer perdre una varietat de sensacions pròpies d'aquest mitjà, des del so del vent entre els arbres fins al cant d'un ocell o una bona baralla entre senglars. Encara que ens sembli mentida, córrer sense música ens potencia altres sentits infrautilitzats, com el de l'olfacte.

La conseqüència sol ser que acaben corrent o massa ràpid en els entrenaments de recuperació o massa lent en els entrenaments ràpids.  La música és un element que contribueix a perdre el control del ritme  al qual  corrs i tendeix a fer-te córrer  més  ràpid si escoltes cançons amb un ritme alt i lent si escoltes una cançó més lenta.  Cada entrenament té una raó, una finalitat i determinats ritmes perquè puguis superar-los. Si corres massa ràpid o massa lent i no compleixes amb l'objectiu d els teus entrenaments , és gairebé impossible tenir resultats òptims.

Per millorar la teva percepció del ritme  al qual  corres, realitza alguns entrenaments sense música i presta especial atenció a la diferent informació que el teu cos et dona a cada ritme.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 22/07/2018

Consultar aquesta edició en PDF