MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 17/03/2013

Button i el seu cafè de la sort a la platja de Melbourne

McLaren espera arribar al seu millor nivell en tres o quatre curses

Nuria García
2 min
Jenson Button sota la pluja durant un dels entrenaments al circuit de Melbourne.

BarcelonaJenson Button, pilot de McLaren, assegura que no és supersticiós, però en certa manera sí que és un home de costums. El britànic és el pilot en actiu que més cops ha guanyat a Melbourne en la cita inaugural de la temporada (2009, 2010 i 2012). I per aconseguir-ho, Button segueix una rutina. Fa anys que a Melbourne s'allotja al mateix hotel, demana utilitzar la mateixa moto per moure's per terres australianes i es pren una cervesa a un pub que visita sempre un cop a l'any, quan el circ de la F-1 arriba a Melbourne.

Però encara n'hi ha més. El diumenge del Gran Premi, al matí, abans d'enfilar cap al circuit d'Albert Park, Button té una tradició. Prendre's un cafè a la platja de St. Kilda mirant el mar amb la seva xicota, Jessica Michibata, i el seu entrenador personal, Mike Collier. És el que podríem anomenar el cafè de la sort , ja que els tres cops que Button ha seguit aquesta rutina ha pujat al capdamunt del podi.

Avui, però, no podrà seguir la tradició. El fet que ahir s'haguessin d'ajornar a aquesta matinada (1 del matí, hora catalana) els entrenaments oficials a causa de la intensa pluja que va caure sobre el circuit d'Albert Park farà que no pugui acostar-se a la platja a fer el cafè mirant el mar. "Endarrerir els entrenaments oficials al matí de diumenge significa que no podré anar a prendre un cafè a la platja. Però potser això no sigui tan dolent, perquè significa que podré mantenir el meu cafè de diumenge com a amulet, ja que no crec que siguem prou ràpids per guanyar. La meva ratxa de cafès i victòries restarà intacta", va declarar ahir Button.

I és que McLaren debuta al Mundial amb un cotxe, l'MP4-28, que no és una simple evolució del monoplaça del 2012. L'escuderia de Woking sap que no arriba a l'inici de temporada amb un cotxe competitiu i confia que els resultats arribin en tres o quatre curses. "Probablement, si ens haguéssim quedat amb els conceptes de l'any passat, aquí estaríem més forts, però vam prendre una decisió. Ara treballem sabent que aquest cotxe té més potencial que el de l'any passat", assegura el cap de l'escuderia britànica, Martin Whitmarsh. Ell treu pressió als seus pilots i assegura que l'objectiu de l'escuderia és "desenvolupar el monoplaça al llarg de tot l'any. La temporada és molt llarga i, si vols guanyar el campionat, has de desenvolupar el cotxe durant l'any". Els triomfs, doncs, hauran d'esperar.

stats