12/06/2013

Arrenca molt més que un somni a Girona

2 min

BarcelonaAvui a Alcorcón (20 h, Esport3 i MarcaTV), el Girona juga molt més que l'anada de la primera eliminatòria d'ascens a Primera Divisió. És l'oportunitat de trepitjar l'elit després de més de 80 anys d'història. És la possibilitat de donar una empenta econòmica a l'entitat i a la ciutat. Fa un mes, el club va presentar un estudi que xifrava en 23 milions d'euros l'impacte econòmic que tindria l'ascens del Girona a la màxima categoria.

Eren quantitats "a la baixa", segons el president Joaquim Boadas, que aclaria que l'informe s'havia redactat agafant l'exemple del Saragossa (2009), l'Hèrcules (2010) i el Granada (2011). Un estudi de la Cambra de Comerç d'Alacant exposava fa uns dies que l'ascens de l'Elx, líder de Segona, suposarà un impacte de 20 milions d'euros, i la de Castelló xifrava en 15 l'efecte del retorn del Vila-real a Primera. Els informes valoren l'impacte directe sobre l'economia local per l'afluència de públic, l'impacte indirecte, la transferència per l'increment de pressupost i la repercussió mediàtica.

Ingressos televisius

De fet, bona part d'aquests sucosos ingressos vindrien de la televisió. Per ser equip de Primera, el Girona s'asseguraria entre 15 i 22 milions d'euros per drets d'imatge, molts més que els 2,2 que percep actualment en la categoria de plata. Aquesta presència mediàtica més gran obre la porta a nous patrocinadors, una de les principals fonts d'ingressos dels clubs. L'acord amb RDI, actual espònsor, finalitza aquesta temporada i la sort esportiva de l'equip canviarà l'ambició de les noves negociacions, que també afectaran la publicitat estàtica del camp.

Inversió moderada

Conscient de la por d'alguns aficionats de veure el Girona hipotecat per resistir a Primera, Boadas fa setmanes que afirma que el club "no es tornarà boig" ni apujarà el seu pressupost més del que sigui sostenible si s'assoleix l'ascens. Dels 4,5 milions d'euros de pressupost actual es creixeria fins als 13 per dissenyar una plantilla competitiva -que està pendent de la renovació del tècnic, Francesc Ferrer, Rubi - i actualitzar el club per ser a l'elit. A més, el Girona invertiria 6 milions d'euros per modernitzar les instal·lacions i adequar Montilivi a les exigències de Primera. Els 9.500 espectadors de capacitat de l'estadi haurien d'apropar-se als 15.000 exigits per la Lliga de Futbol Professional, que deixa un any de marge als clubs per fer front a les obres. L'entitat té clar, però, que en paral·lel a la lluita per la permanència, s'aprofitaria l'ocasió per fer créixer l'estadi.

I és que més aforament és l'única via de donar cabuda al lògic increment de massa social que un ascens comportaria. L'any passat el Celta va augmentar el 30% el nombre de socis, una xifra inassumible per al Girona, que només podria créixer en un miler sobre els 8.000 socis que ja té ara. Amb la mateixa base, el Nàstic va arribar als 12.000 quan va pujar l'any 2006/2007.

De la mà del club, la ciutat de Girona espera rebre entre 7 i 8 milions d'euros en hotels, restaurants i comerç, reforçar la marca Costa Brava i crear centenars de nous llocs de treball. "L'ascens seria una revolució a tots els nivells: social, econòmic, mediàtic i turístic", va resumir Boadas a l'abril a TV3.

El Girona inicia aquest vespre l'aventura temptadora per entrar al gran aparador de Primera.

stats