Competició
Microsites Motor 02/04/2021

I per fi l’Extreme E aixeca el teló

Aquest cap de setmana debuta una nova competició de totcamins elèctrics al desert d’Aràbia Saudita

2 min
Extreme E Cupra

Aquest cap de setmana arrenca una nova competició, anomenada Extreme E, que es vol convertir en l’alternativa elèctrica al Dakar i a la resta de competicions de totterrenys. Aquesta competició, ideada i liderada per Alejandro Agag i el seu soci Gil de Ferran, compta amb l’aprenentatge consolidat de diverses temporades de Fórmula E i la complicitat de diverses grans marques i fabricants consolidats, a banda de pilots consolidats.

El primer xPrix de la història (cada cursa rebrà aquest nom) tindrà lloc al desert d’Aràbia Saudita, al voltant de la ciutat d’Al-Ula, amb nou equips formats per parelles mixtes de piltos i un format totalment innovador. Tots els equips disposen del mateix vehicle per a competir, un vehicle anomenat Odyssey 21 desenvolupat per Spark Racing Technologies, amb un paquet de bateries desenvolupat per Williams i neumàtics específics Continental. Cada vehicle té una potència d’uns 400 kW (equivalent a 550 CV de potència tradicionals), 920 Nm de parell i uns 1.650 quilos de pes, cosa que els permet accelerar de 0 a 100 en 4,5 segons. Cada equip podrà modificar alguns paràmetres específics i posar a punt els seus cotxes, però dins uns marges que permetin la màxima igualtat entre tots els pilots.

Pel que fa als pilots, l’Extreme E obliga que cada equip tingui una parella de pilots mixta, amb la presència d’un home i una dona. La catalana Laia Sanz formarà tàndem amb el veterà Carlos Sainz en l’equip Acciona, mentre que els equips catalans Cupra ABT i Hispano Suiza tindran des parelles formades per Mattias Ekström i Claudia Hürtgen i per Oliver Bennett i Christine Giampaoli Zonca respectivament. També cal destacar la presència de l’equip britànic X44, patrocinat pel campió de Fórmula 1 Lewis Hamilton i que disposarà d’un tàndem de luxe format pel llegendari Sébastien Loeb i l’espanyola Cristina Gutiérrez.

Però el més innovador de tot plegat serà el sistema de competició, amb unes classificatòries el dissabte amb la presència dels 18 pilots per obtenir els millors temps que passen a les semifinals del dissabte al matí amb enfrontaments directes i una gran final entre els  millors cotxes del cap de setmana que es celebrarà diumenge a la tarda. Cada carrera serà de tan sols dues voltes a un circuit tancat, amb una distància total d’uns 16 quilòmetres, cosa que obligarà als pilots a haver d’anar a l’atac en tot moment.

Els aficionats que ho desitgin podran seguir en directe les evolucions d’aquest nou campionat per les xarxes socials (Facebook, Instragram, Twitter, Twich i Youtube) i la web d’Extreme E, o pel canal Teledeporte, que retransmetrà en directe les evolucions d’aquest primer xPrix.

stats