Representants de Dubrovnik, Venècia i Canes es reuneixen a Palma per solucionar el problema dels megacreuers

S'estudiarà el disseny d'una plataforma comuna d'estratègies per donar suport al desenvolupament d'aquesta indústria de manera sostenible

Palma albergarà el gener la pròxima reunió de la iniciativa 'Cruise 2030 for action' de la indústria de creuers, que cerca compatibilitzar el seu desenvolupament de manera sostenible amb les demandes de les ciutats i territoris on es troben els principals ports on atraquen aquests vaixells. L'Autoritat Portuària de Balears (APB) s'ha sumat a aquesta iniciativa que impulsa el port de Venècia i compta amb la participació de representants de destinacions com Amsterdam, Bergen, Canes, Dubrovnik, Màlaga i Marsella.

L'objectiu de la trobada és debatre la manera de compatibilitzar la indústria dels creuers amb les demandes dels ports europeus, ha informat aquest dijous l'APB en un comunicat. La reunió de creació del grup de treball d'alguns dels principals ports europeus de creuers va tenir lloc a Venècia el 18 d'octubre.

S'estudiarà el disseny d'una plataforma comuna d'estratègies per donar suport al desenvolupament de la indústria de creuers de manera sostenible, amb l'objectiu de satisfer alhora les necessitats de la indústria amb les demandes de les ciutats i territoris.

Per a totes les destinacions hi ha importants aspectes econòmics i laborals lligats a la indústria de creuers però, al mateix temps, consideren fonamental intervenir de manera coordinada per eliminar o reduir els impactes i les càrregues relacionades amb la indústria de creuers i repensar juntament amb els operadors el model de negoci adoptat fins ara, segons s'informa a la nota de premsa.

La reunió, que s'ha programat per al gener, serà organitzada per l'APB al port de Palma. Fins llavors, els participants varen acordar treballar per a la redacció d'un pla d'acció comú amb l'objectiu de preparar una declaració per aprovar-la en la pròxima reunió i adoptar-la com a document de treball. Tots els ports confirmen el seu compromís d'abordar els aspectes ambientals, especialment en la reducció d'emissions, amb el disseny de solucions específiques als diferents ports.

Aspiren, a més, que les dimensions dels vaixells s'adaptin a les característiques geogràfiques i físiques dels ports europeus, molts dels quals són significativament diferents als ports de la resta del món. La necessitat de millorar l'aspecte organitzatiu de tota la cadena, per minimitzar l'impacte per congestió i els efectes negatius sobre la mobilitat urbana i la qualitat de vida en cada destinació, i d'avaluar de manera científica, basada en xifres, els impactes i les implicacions de la indústria de creuers en els ports i els seus voltants són altres propostes.

EDICIÓ PAPER 11/07/2020

Consultar aquesta edició en PDF