Cues, codis QR i desinfectants a l'entrada: així serà la reobertura dels centres comercials

Els centres es preparen per reobrir amb aforaments reduïts quan s'entri a la fase 2 

Una mascareta i gel desinfectant a l'entrada, cues a totes les botigues (amb distància de dos metres entre cada persona), aforaments limitats a la majoria de locals per sota dels deu clients i interacció a través de codis QR per evitar tocar qualsevol superfície. Aquestes són algunes de les mesures que preveuen els centres comercials espanyols per reobrir les portes a mesura que avancin les etapes del desconfinament.

Els centres comercials podran reobrir parcialment a partir que el seu territori entri en la fase 2. La majoria d'operadors tenen a punt les mesures que hauran d'implementar segons la nova normativa del govern.

En entrar a l'interior del centre, els clients hauran de fer cua davant d'un mostrador. Els operadors han senyalitzat a terra les distàncies entre persones (com ja passa als supermercats) per evitar que la gent s'agrupi massa. Un cop s'arriba al mostrador, cal desinfectar-se les mans amb un dispensador de gel i recollir una mascareta en cas que no se'n porti cap.

Els centres han habilitat cintes com als aeroports per tal que els clients puguin fer cua de manera ordenada davant de les botigues. De nou, a terra es marca on s'ha de situar cada client per tal de mantenir la distància mínima amb la resta de gent que fa cua. Així mateix, els aforaments de tots els locals queden limitats a un mínim en funció de la superfície i del tipus de comerç, igual que l'aforament que es permetrà en el conjunt del centre. 

A més, els centres hauran de reorganitzar els interiors per evitar que els clients s'acumulin en les zones de més trànsit, especialment durant les hores del dia amb més visites. En aquest sentit, les zones de descans i de lleure infantil continuaran tancades. També es retocaran els sistemes de ventilació per incrementar l'entrada d'aire exterior, ja que el flux d'aire serveix per reduir el risc de contagis de covid-19.

La majoria de centres comercials ja tenen algun tipus d'aplicació per a mòbil i tots tenen pàgina web, però ara els operadors dels centres les estan adaptant per tal d'incloure-hi tant serveis de compra online i de cites prèvies com un sistema per saber quants visitants hi ha al centre en cada moment a fi que el client sàpiga en quin moment és millor anar a comprar. Per facilitar les vendes online, els centres habilitaran zones a l'aparcament per recollir des del cotxe les compres fetes per internet, sense necessitat de baixar i els pàrquings també tindran una zona especial per a les recollides de compres dels riders

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF