El nou pla nàutic descarta més clubs esportius i es limita a la millora dels existents

Els objectius se centraran en la creació de nous camps de boies, l'ampliació de les xarxes de marines en sec i la reordenació de l'espai per a nous amarraments

Crear camps de boies, ampliar les xarxes de marines en sec i de rampes d'encallada i reordenar l'espai en el sòl per a nous amarraments són els objectius de la proposta del Pla General de Ports per als pròxims 15 anys, presentada aquest dilluns al sector nàutic, que deixa fora nous clubs esportius.

Aquest pla ha estat elaborat per la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, intercanviant opinions amb els representants de la nàutica balear. El seu conseller, Marc Pons, ha explicat que parteix d'un estudi i diagnòstic del sector realitzat per detectar les necessitats de futur i poder atendre la demanda.

Pons, segons ha explicat la Conselleria per mitjà d'un comunicat, ha destacat que la proposta consolida econòmicament l'ens Ports de les Illes Balears i replanteja les concessions portuàries per assegurar uns ingressos anuals superiors als 10 milions d'euros.

En tercer lloc, el pla proposa abordar la planificació de les infraestructures portuàries de la comunitat per als pròxims 15 anys mitjançant la seva optimització i bona gestió.  "No anam per la via de creació de ports esportius; de fet, durant aquesta legislatura hem arxivat peticions que hi havia per crear noves infraestructures", ha dit Pons. A més, ha afegit que "aquests ja no són els plantejaments que demana la societat actual".

Entre les actuacions que proposa el pla per a Mallorca hi figuren la reordenació de la dàrsena sud del port d'Andratx, de la zona interior del varador de Punta Portals i del port de Palma, amb l'habilitació de noves zones per a nàutica esportiva i per atreure embarcacions de major eslora. També es preveu l'ampliació del dic de la Colònia de Sant Jordi, amb possibilitat de crear més amarraments estivals, així com la dels pantalans del Club Nàutic de Pollença.

Més mesures

Una altra acció consisteix en la remodelació de la dàrsena interior del port de Cala Gamba i de la làmina d'aigua del port d'Alcúdia.  El pla també preveu per als pròxims 15 anys crear amarraments estivals a Portocristo i camps de boies a Port  Adriano, Portals, la Colònia de Sant Jordi, Cala Figuera, Portop etro Portocolom, Portocristo, el port de Pollença i el port de Sóller.

A més, pretén dur a terme l'habilitació de marines en sec al port d' Alcúdia, el port de Santa Ponça, Sant Antonio Platja, sa Ràpita, Cala D'Or, Portocristo, la Colònia de Sant Pere, el port de Ca  Picafort, el port de Bonaire i el port de Pollença, així com actuacions en les rampes d'encallada de Palmanova, Cala Gamba, l'Estanyol, l'Estanyol II, sa Ràpita, Portocolom, Cala Bona, Pollença, Sóller, Estellencs i el Barcarès (Alcúdia).

La Conselleria ha assenyalat que els criteris del pla consisteixen en el manteniment de la gestió pública dels ports, l'optimització de les infraestructures portuàries existents sense necessitat de fer ampliacions ni construir-ne de noves, la integració de cada zona portuària amb els nuclis urbans i la facilitació l'accés universal a la mar per part de residents i visitants.

EDICIÓ PAPER 16/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF