Mercapalma va superar els 2 milions d'euros de benefici el 2017

L'empresa majorista preveu destinar enguany 994.000 euros a inversions de millora i nous projectes

L'empresa majorista Mercapalma va obtenir el 2017 xifres molt positives de comercialització amb una facturació total de 4,1 milions d'euros i un benefici després d'impostos de 2.026.065,06 euros, xifra que suposa un 13,52% més que a l'any anterior.

Del total de benefici generat, l'Ajuntament de Palma, accionista majoritari (amb un 54%), ha obtingut 800.000 euros, i 659,827 euros han estat per a la societat estatal Mercasa.

Creix la comercialització de peix

Així es desprèn de les dades presentades aquest divendres per la regidora de Sanitat i Consum de Cort, Antònia Martín, i el gerent de l'empresa majorista, que han destacat que el peix és el producte que ha registrat un major increment en la comercialització. De fet, entre gener i setembre de 2017 es varen comercialitzar 7.563.811 quilos de peix, mentre que la comercialització de fruites i hortalisses ha pujat un 1%.

La regidora de Sanitat i Consum, Antònia Martín, ha destacat que les dades de comercialització demostren que "els partits d'esquerra saben gestionar bé les empreses públiques” i ha destacat la situació financera “sòlida” i “sanejada” de Mercapalma. “Som un dels mercats més rendibles de tot Espanya”, ha manifestat Martín, qui ha afegit que després de la reforma d'ampliació de l'empresa majorista aquesta té prop de 38 hectàrees de terreny, les quals estan “quasi al límit de comercialització”.

Després de 43 anys d'exercici, Mercapalma ara per ara disposa “de 90 empreses”, fa feina “amb un 26% de productes locals” i acull cada dia “1.900 visitants” i 3.000 vehicles”. Antònia Martín ha recordat també que la majorista “cedeix un local al Banc d'Aliments”, entitat de la qual "són voluntaris tots els treballadors de l'empresa”.

De la seva banda, el gerent de Mercapalma, Jeroni Barbón, ha confirmat que el major increment en les vendes s'ha generat en peixos i mariscos, amb una pujada del 4,1% amb relació a 2016, mentre que la comercialització de carns va pujar un 0,9%, i la de fruites i verdures, un 0,4% respecte de l'any anterior.

L'empresa majorista, que ha estat subjecta a una reforma d'ampliació, destinà l'any passat 92.873 euros en l'adquisició de noves parcel·les i en la instal·lació de Wi-Fi gratuït per als clients, com també per la informatització dels sistemes de gestió.

Barbón ha destacat també que Mercapalma ha aconseguit escurçar un dia el pagament a proveïdors i que poden fer els pagaments a 17 dies en lloc dels 18 dies de l'any anterior.

El gerent de l'empresa ha subratllat que el 2016 ja fou un bon any per a Mercapalma, que va generar durant aquell període beneficis per valor d'1.780.000 euros, tot i que ha apuntat que la nova normativa que regula el lloguer turístic “suposarà un descens en les vendes”.

Jeroni Barbón ha avançat que enguany Mercapalma destinarà 994.000 euros en inversions, 600.000 dels quals seran per a millora de les infraestructures i 200.000 per a nous projectes.

EDICIÓ PAPER 04/04/2020

Consultar aquesta edició en PDF