El gegant japonès Rakuten estudia obrir a Barcelona la seva seu europea

El grup ja és el patrocinador principal de la samarreta del Barça

Hiroshi Mikitani, fundador de Rakuten / PERE TORDERA

El gegant japonès Rakuten, que ja és el patrocinador de la samarreta del Barça, estudia ara obrir la seva seu europea a la capital de Catalunya. Actualment la principal filial que té el grup al continent és a Luxemburg.

La multinacional de comerç electrònic i altres serveis, que fa anys va comprar la 'start-up' catalana Wuaki.tv (dedicada al servei de vídeos online), ha demanat un cop de mà a la consultora PWC i a la patronal Foment del Treball perquè l'ajudin a avaluar l'operació i a establir els ponts institucionals necessaris amb l'administració catalana, segons expliquen fonts coneixedores de la negociació. L'empresa, però, no confirma que hagi pres cap decisió en aquest sentit.

La companyia fundada per Hiroshi Mikitani ja va anunciar l'any passat que tenia la intenció de portar a Europa tot l'ecosistema que havien desenvolupat al Japó, on la companyia fins i tot té un operador de telefonia mòbil. 

Mikitani també és propietari del Vissel Kobe, el club de futbol que va fitxar Andrés Iniesta l'estiu passat.

EDICIÓ PAPER 16/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF