Un grup nord-americà vol contractar milers de treballadors de Thomas Cook a la Gran Bretanya i Espanya

La presidenta i consellera delegada del Consell Mundial de Viatges i Turisme ha donat la informació sense revelar el nom de l'empresa

Un grup nord-americà vol contractar milers de treballadors de Thomas  Cook  en països com el Regne Unit o Espanya que han perdut la seva ocupació, després de la fallida d'aquest històric touroperador britànic, segons la presidenta i consellera delegada del Consell Mundial de Viatges i Turisme ( WTTC) , Gloria Guevara, informa Efe.

Es tracta d'una empresa "molt gran", amb 55.000 agents de viatges, ha assenyalat Guevara aquest dimarts, en un berenar informatiu organitzat per l'Associació Empresarial Hotelera de Madrid ( AEHM) , sense revelar-ne el nom.  Aquest grup, que és molt fort a Amèrica del Nord i té també oficines al Regne Unit, cercaria treballadors especialitzats en reserves.

En els seus plans d'expansió, aquesta empresa està disposada a invertir en la contractació de milers de treballadors del touroperador desaparegut.  No obstant això, ha recordat que una part de les operacions de Thomas  Cook  fora del Regne Unit es manté, com les oficines als països bàltics o l'aerolínia  Condor .

Per a Guevara, seria una bona notícia, ja que permetria recuperar treballadors afectats per aquesta crisi "molt desafortunada" que potser podria haver-se evitat si la normativa britànica fos com l'estatunidenca, que permet un pas intermedi, però "la llei i les regles són diferents" en funció del país.

Segons el parer de Guevara, el col·lapse de Thomas  Cook  no suposarà un canvi radical de model turístic perquè ja hem vist diferents transformacions i cada empresa té la seva iniciativa i cada país, el seu estil. "No existeix un model exacte en el món", ha afegit.  Hi ha hotels que s'han enfocat molt en la venda directa, però n'hi ha d'altres que utilitzen agències en línia o encara treballen amb la  touroperació .

Depèn molt dels mercats, i, per exemple, a l'Àsia, els xinesos viatgen molt en grups, i els pocs que no ho fan viatgen amb tot  preorganitzat  i gairebé no compren directament, sinó a través de les agències en línia i els touroperadors.

En la seva opinió, la caiguda de Thomas  Cook  es deu a una combinació de factors interns i externs perquè, normalment, a través dels touroperadors, es reserva amb molta antelació, però això ha canviat a causa de la incertesa política generada pel B rexit .

Per això, Guevara ha insistit que "la mare de totes les crisis és la inestabilitat política", ja que, en un entorn d'incertesa, la gent organitza els seus viatges en un curt termini i això afecta les previsions dels touroperadors, que compren places aèries i llits hotelers amb molta antelació.

Els touroperadors venen normalment amb sis mesos d'antelació, i actualment ho fan amb tot just dues o tres setmanes, i el compromís que tenen adquirit amb companyies aèries i hotels genera "molta pressió", ha matisat.

És una sèrie de conseqüències que són rellevants i el mercat britànic s'ha desaccelerat en els seus viatges, especialment els de llarga distància, i es desplaça ara a destinacions més pròximes i durant un període de temps més curt.

Encara que és molt difícil saber-ho, Guevara considera que la fallida de Thomas  Cook  no tindrà un impacte en el creixement del turisme els darrers mesos del 2019 perquè ja, durant tot l'any, s'observa una desacceleració per diferents crisis.

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF