El Grup Barceló anuncia que invertirà mil milions d'euros a comprar hotels nous

Simón Pedro Barceló considera que el 2019 serà pitjor que l'any anterior, però afirma que Espanya té "un matalàs altíssim per poder estar tranquils"

El Grup Barceló invertirà 1.000 milions d'euros en els pròxims anys en diverses adquisicions per  créixer, segons ha  anunciat  aquest dimecres el seu copresident, Simón Pedro Barceló, que ha destacat que probablement moltes de les oportunitats les cercaran fora d'Espanya.

Barceló, que ha participat en el panell del quinzè Fòrum del portal de notícies de turisme  Hosteltur amb  el president de CaixaBank, Jordi  Gual , ha incidit en la bona situació econòmica del grup, que està generant 350 milions d'euros de resultat brut d'explotació ( ebitda)  i no té deute financer net.

Per tant, ha dit que, tot i invertir aquests 1.000 milions d'euros, el creixement del grup podria fer-se sense generar deute, i ha anunciat que amb un crèdit amb CaixaBank faran una adquisició a Espanya.

Respecte d'una possible fusió, Barceló ha recordat que la darrera vegada que va plantejar-ne una li "varen donar carabassa", en al·lusió a la  frustada  operació per fusionar-se amb  NH Ha indicat que, no obstant això, continuen convençuts que la grandària empresarial és important perquè genera eficiències operatives i majors beneficis, però, sense cap possible fusió en cartera, la intenció del grup és continuar creixent mitjançant aquestes inversions pròpies.

Pel que fa a la venda d' Ávoris , la seva divisió de viatges que agrupa les seves diferents marques d'agències de viatges i  touroperadors , Barceló ha dit que el grup té vocació hotelera. Per això, encara que la venda al fons d'inversió  Certares  del negoci de viatges no es va materialitzar, es continua desenvolupant per poder  desinvertir  "en les millors condicions possibles".

Quant a l'evolució del turisme, Simón Pedro Barceló ha dit que hi ha més arguments per apostar pel fet que el sector continuarà creixent que pel contrari.  En aquest sentit, ha apuntat que Espanya té una capacitat de creixement en el sector turístic més enllà del turisme vacacional, encara que considera que en aquest mercat continuarà sent un jugador clau a Europa i en el món.

Ha reconegut que la situació és una mica més complicada que els darrers anys i si el 2018 va ser pitjor que el 2017, quan el turisme espanyol va tocar sostre, el 2019 serà una mica pitjor que l'any precedent, encara que ha dit que Espanya té "un matalàs altíssim per poder estar tranquils".

EDICIÓ PAPER 07/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF