Consum
Economia 06/04/2022

Retiren del mercat espanyol lots de Kinder després que s'hagin detectat casos de salmonel·la

La companyia ha detallat que es tracta d'una decisió voluntària i de màxima precaució, i que no s'ha identificat la presència del bacteri en les anàlisis realitzades després que s'hagi comunicat el brot

ARA
2 min
Una imatge del pack 'Kinder Sorpresa edició Nadal' que es retirarà del mercat

La companyia Ferrero Ibérica ha pres la decisió de retirar voluntàriament del mercat espanyol alguns lots de productes Kinder, fabricats a Bèlgica, després que s'hagin registrat alguns casos de salmonel·losi a diversos països europeus, com ara França o el Regne Unit.

Segons ha subratllat l'empresa en un comunicat, la decisió s'ha pres com a mesura de màxima precaució, i després d'haver-ho fet prèviament en els països afectats, "tot i que no s'ha detectat la presència de salmonel·la en les anàlisis fetes a cap producte de Kinder" després que s'hagi anunciat aquest possible brot.

En concret, ja s'han detectat 63 casos de salmonel·la al Regne Unit i 21 a França que podrien estar associats amb el consum d'alguns productes de Kinder fabricats a les instal·lacions que la companyia té a la ciutat belga d'Arlon. En paral·lel, el mitjà Food Safety News (FSN) ha comunicat que països com Irlanda, Suècia o els Països Baixos també han detectat casos de salmonel·losi, que podrien estar relacionats amb el mateix brot, i ha informat que alguns consumidors han hagut de ser hospitalitzats.

Els productes retirats del mercat espanyol són Kinder Sorpresa Huevera de 6 unitats edició Nadal, amb data de caducitat 20 d'abril del 2022, i Kinder Schokobons, Kinder Sorpresa Maxi i Kinder Happy Moments, tots amb data de caducitat entre el 26 de maig i el 21 d'agost d'enguany.

En la mateixa nota de premsa, Ferrero Ibérica ha destacat que la companyia "està cooperant amb les autoritats sanitàries locals per retirar els productes tan de pressa com sigui possible" i ha assegurat que els altres productes de Kinder no s'han vist afectats per aquesta circumstància.

La companyia també ha recomanat a les persones que hagin comprat els productes afectats que no els consumeixin i que es posin en contacte amb l'equip d'atenció al consumidor de Ferrero Ibérica per a més informació.

stats