Economia 28/04/2021

L'estat espanyol, liderat per les Balears, va superar Grècia en reserves de turistes alemanys el març

Mallorca lidera les capacitats aèries a l'Estat, amb 3,1 milions de seients previstos entre abril i octubre

ARA Balears
2 min
El govern espanyol va aprovar aquest dilluns el pla pilot de turisme de les Illes Balears

PalmaL'estat espanyol, liderat per les Balears, va superar Grècia en reserves de turistes alemanys el mes de març, després que Alemanya aixecàs l'advertència de viatge el dia 14 del mateix mes, segons ha informat Europa Press. A hores d'ara, Turquia es troba en primer lloc quant a reserves, amb un 30% del total, segons xifres recollides per Turespaña en l'informe de prospectiva per al segon trimestre.

Així, a Turquia li segueix l'estat espanyol, amb un 28% de les reserves, Egipte, amb un 17% i Grècia, amb un 10%. Les arribades als aeroports les lidera també Turquia, seguida de Palma i Hurghada, a Egipte. Així mateix, el període del 1r d'abril al 30 d'octubre de 2021 Mallorca lidera les capacitats aèries, amb 3,1 milions de seients, segons l'OAG, un proveïdor global de dades de viatges. A l'illa li segueix Barcelona, amb 930.096 seients, Madrid, amb 504.909, i Fuerteventura, amb 389.613.

En total, l'OAG preveu 7.416.938 seients des d'Alemanya amb destinació a l'estat espanyol, xifra que triplica la quantitat estimada per les mateixes dates de l'any anterior i suposa un 65% de les capacitats programades el 2019. Per companyies aèries, el primer lloc a l'Estat l'ocupa Erowings, amb 1.774.434 seients, seguit de Ryanar, amb 1.255.059, Lufthansa amb 1.208.999 i Condor, amb 1.103.470.

El clima i la platja, per davant

Pel que fa a l'interès per l'estat espanyol, els alemanys el mantenen alt i un 16% planificava a finals de 2020 viatjar-hi en els tres anys següents, mentre que un 34% afirmava estar considerant en general la destinació per a les seves vacances en aquest mateix període. D'aquesta manera, el 50% de la població alemanya té interès en l'estat espanyol, segons l'informe.

Per altra banda, les darreres enquestes fetes a Alemanya sobre la imatge de les destinacions destaquen que, al mercat alemany, la imatge de l'estat espanyol encara està molt condicionada pel clima i la platja, seguit a certa distància pel factor "paisatge bonic". Sigui com sigui, es queda molt enrere quant a singularitat i, sobretot, com a destinació sostenible i de naturalesa i esport. L'informe assenyala que "aquests factors seran decisius en la fase postpandèmia, i de major importància encara a l'hora de dissenyar les accions de promoció en aquest mercat i distingir-nos dels nostres competidors".

stats