El comerç electrònic creix un 30% a Espanya i frega els 40.000 M€

L'any passat es van fer prop de 700 milions de transaccions, segons les dades de la CNMC

Pràcticament un 30% cada any. Aquest és el ritme frenètic de creixement del comerç electrònic a Espanya. Segons les dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, el 2018 aquest sector va facturar gairebé 40.000 milions d'euros, un 29% més que l'any anterior. Fa tretze trimestres que els ingressos de l''e-commerce' tanquen amb un increment respecte als tres mesos previs.

Al llarg de l'any passat a Espanya es van fer gairebé 700 milions de transaccions en compres per internet. Només en el quart trimestre del 2018 la facturació del comerç electrònic es va situar en 10.820 milions d'euros i 205 milions de transaccions.

Per sectors, les agències de viatges és on es concentra la part més gran, amb l'11,5% de la facturació total. A continuació se situen les aerolínies, amb el 8,6%. Així doncs, pràcticament el 20% de la factura online dels espanyols es dedica al negoci turístic. La tercera categoria per pes dels ingressos és la moda, amb un 6,8% del total.

Dèficit amb l'exterior

Tot i el creixement del comerç electrònic a Espanya, la diferència entre les compres a l'exterior i les del mercat intern genera un dèficit comercial de 3.726 milions d'euros a l'Estat. En aquest sentit, el 95% de les compres que es fan a altres mercats és amb països de la Unió Europea, mentre que el 2% es fa amb els Estats Units.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF