CCOO critica els empresaris d'hostaleria per retardar l'estudi de les càrregues de treball

El sindicat considera urgent disposar d'una eina que mesuri la intensitat de les tasques "centre a centre"

El sindicat CCOO ha criticat aquest dijous els empresaris per demorar l'estudi d'un dels problemes del sector de l'hostaleria a les Illes Balears: les elevades càrregues de treball que suporten els seus empleats i les solucions que s'hi han de cercar, informa Efe.

Així ho ha denunciat aquest sindicat en una roda de premsa en la qual han participat el secretari general de la Federació Estatal de Serveis de CCOO, José María Martínez, i la secretària general de la Federació de Serveis del sindicat a Balears, Silvia Montejano.

"Hem d'abordar les càrregues de treball que sofreixen els treballadors i treballadores de l'hostaleria", ha reivindicat la sindicalista, i ha recordat que, en ocasió de la signatura a Balears del conveni d'hostaleria de l'any 2018-2022 el Govern balear, els sindicats i els empresaris varen acordar dissenyar una "eina" que mesuràs la intensitat del treball "centre a centre". Martínez ha declarat que hi ha "molta resistència de la patronal" al desenvolupament d'aquest nou sistema.

Montejano ha avançat que, veient la realitat del sector, una de les conclusions a les quals arribaran "tots" és la necessitat d'augmentar les plantilles dels hotels i contractar més personal, la qual cosa és un "punt de fricció" amb els empresaris. Aquesta "eina", ha explicat, l'ha de desenvolupar la Fundació Prevenció Hostaleria Illes Balears amb la finalitat d'abordar aquest problema de manera detallada, ja que "no és el mateix" un hotel de platja que un de ciutat o el seu nombre d'estrelles.

Quan es parla de càrrega de treball la idea generalitzada porta a pensar en les cambreres de pis, si bé Montejano s'ha referit a "tots els departaments" i llocs de treball com ara cuiners, cambrers, recepcionistes o personal de manteniment.

L'"excel·lència turística que es pretén a les Balears ha de passar pel benestar dels seus empleats, ha subratllat la dirigent sindical, per a qui, malgrat els bons resultats en xifres de visitants i beneficis empresarials, "lamentablement la situació no ha variat" en assumptes com l'excés d'hores de treball, l'estacionalitat i la inestabilitat laboral i l'incompliment dels dies de descans.

EDICIÓ PAPER 15/02/2020

Consultar aquesta edició en PDF