Les botigues de juguetes de Menorca dupliquen les vendes de puzles durant la pandèmia

Tot i la davallada de facturació, confien mantenir xifres en la campanya de Nadal i dels Reis

Les botigues de juguetes de Menorca han doblat les vendes de puzles durant els mesos de pandèmia en comparació amb el mateix període de l’any passat. Així ho reconeix Nina Marquès, la responsable de màrqueting de Toy Planet, l’empresa referència a l’illa en aquest sector: “Se n’han doblat les vendes i els últims anys era un producte que gairebé no tenia sortida, però ara torna a posar-se de moda, sobretot perquè és econòmic, simple i entretingut”.

El puzle és una jugueta per divertir tots els públics, des dels infants fins als adults. “És el producte idoni en aquests moments, que tornam a passar més temps a casa”, explica Marquès. A més, les botigues de Toy Planet també han detectat un augment de les vendes de jocs de taula i articles relacionats amb les videoconsoles. “Notam un canvi de tendència en la compra: pugen els videojocs, les consoles i els comandaments, tot i que no falten els clàssics de la taula com el Monopoly, el Cluedo i el Trivial”, destaca.

D’altra banda, Nina Marquès manté l’esperança amb vista a la campanya de Nadal i els Reis, en què confia obtenir uns ingressos similars als del 2019. Admet que, com a la majoria de tipologies comercials, ha davallat la facturació, però el sector de les juguetes “serà més essencial que mai en temps de covid-19, perquè la gent passa més estona a casa i cal entretenir els més petits”. La jugueta més demandada a Menorca és SuperZings i el joc de cartes Virus, que, segons apunta Marquès, “no té res a veure amb el coronavirus”. No faltaran els tradicionals Nenuco, Nancy, Barriguitas, Reborn o els Playmobil i les construccions de Lego.

Finalment, i a diferència d’altres anys, la responsable de Toy Planet comenta que han detectat un altre canvi rellevant, l'augment de les compres de juguetes de fusta: “Aquest material està substituint el plàstic, fruit de la sensibilització més gran de la societat”. Pocs dies abans d’intensificar la campanya de Nadal i els Reis, recomanen avançar les compres per assegurar-se el producte i per evitar aglomeracions en els establiments.

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF