Les aerolínies valoren positivament els serveis de l’aeroport, però demanen taxes més baixes

Les companyies aèries han valorat positivament el funcionament dels aeroports de les nostres illes en aquest inici de la temporada alta i assenyalen que, de moment, es presenta un estiu sense molts de conflictes laborals a la vista

Les companyies aèries han valorat positivament el funcionament dels aeroports de les nostres illes en aquest inici de la temporada alta i assenyalen que, de moment, es presenta un estiu sense molts de conflictes laborals a la vista.

“En línies generals, estam contents amb la situació de les nostres companyies a l’aeroport de Son Sant Joan”, explica Felipe Navío, president de l’Associació Espanyola de Companyies Aèries.

Les companyies, el principal usuari de les instal·lacions aeroportuàries juntament amb els passatgers, destaquen que els nivells de qualitat que ofereix Son Sant Joan, fins i tot en els dies de màxima activitat, són “molt raonables”.

Així mateix, consideren molt positiu l’increment que es realitza enguany per millorar alguns dels serveis essencials.

Altres millores

A part de les millores en els serveis, l’aeroport de Palma ha conclòs les recents obres de remodelació de la primera fase del SATE (Sistema Automatitzat de Tractament d’Equipatges), situat a la planta de facturació nord, “amb l’objectiu de millorar l’eficiència del sistema i augmentar el nivell de qualitat percebuda pel passatger en el procés de facturació”, expliquen des d’Aena. En aquest projecte s’hi hauran invertit 6,5 milions d’euros una vegada s’acabi la segona fase.

Els treballs han consistit a redissenyar i implementar nous circuits, més moderns i flexibles, pels quals circulen els equipatges facturats, dotant el sistema amb camins alternatius que poden ser utilitzats en cas d’incidències puntuals.

També s’ha renovat el sistema de climatització que dona servei a la zona de davant dels taulells de facturació, per incrementar el nivell de confort dels passatgers.

Baixar les taxes

De totes maneres, Navio recorda que les aerolínies mantenen una tradicional reivindicació sobre les taxes del nostre aeroport, que consideren massa altes.

“Sempre hem insistit en la necessitat d’aplicar un sistema de taxes gradual, segons els mesos en els quals s’opera. És lògic que l’aeroport tingui uns preus alts en temporada alta, però la veritat és que durant la resta de l’any es podrien abaixar per incentivar l’arribada de passatgers també fora de temporada”, explica el president d’AECA.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 23/06/2018

Consultar aquesta edició en PDF