Economia 03/07/2016

Més cancel·lacions i retards a Vueling

Molts vols continuen sortint amb retard i l'empresa ja admet que avui hi haurà un mínim de catorze cancel·lacions

Josep Ferrer
Una imatge habitual a l’aeroport del Prat aquests dies.

El Prat de LlobregatLa situació de Vueling a l'aeroport de Barcelona potser no és tan dramàtica com en els últims dies, tot i que els problemes persisteixen. Si bé aquest matí no es formen llargues cues davant dels taulells de reclamació de la companyia, hi ha molts vols que continuen sortint amb retard i ja hi ha hagut com a mínim deu cancel·lacions. Es tracta de dos vols amb destí a París, i vols d'anada i tornada des de Màlaga, Tolosa i Bilbao. En el cas de Bilbao, les cancel·lacions han afectat dos vols del matí i dos de la tarda. La companyia ha admès que les cancel·lacions afectaran almenys catorze vols aquest diumenge.

Màlaga i París estan sent rutes maleïdes per a Vueling perquè cada dia s'han anul·lat vols entre Barcelona i aquestes dues ciutats.

ANÀLISI: Vueling compleix 12 anys enmig de la seva pitjor crisi

A primera hora del matí gairebé no hi havia cues davant dels taulells de reclamació de Vueling. Aquestes cues s'han començat a formar quan s'ha anunciat la cancel·lació del primer vol a París, el de les 10.50. "Anem a París en un viatge organitzat. Ja veurem si ens col·loquen en un altre vol", deia un matrimoni. "Ens hem assabentat de la cancel·lació per un SMS que hem rebut mentre anàvem amb taxi a l'aeroport", explicaven dues noies il·lusionades en poder passar un parell de dies a Disneyland. Malgrat que en alguns moments s'acumulaven més de 50 persones fent cua, era una cua fluida i que avançava més ràpid que en jornades precedents. La mitjana d'espera per ser atès és inferior als 30 minuts.

A diferència d'ahir, hi ha força vols que estan sortint a l'hora i només destins com Londres, Brussel·les, París o Ginebra han operat amb més de dues hores de retard. A les arribades, els vols que han tingut més demora són els de més llarga durada de la companyia. Així, vols procedents de Sant Petersburg, Minsk, Kíev, Reykjavík, Accra o Gran Canària han arribat amb més de quatre hores de retard. Els casos més greus són un vol de Dakar que havia d'aterrar a les 7.50 i ho ha fet a les 14.00, i també un de Moscou, que ja acumulava set hores de retard.

A banda d'intentar canviar el vol, molts del passatgers que s'acosten als taulells de reclamació de Vueling ho fan per saber on és la seva maleta. "Vam arribar ahir d'Atenes i vam perdre el vol amb Santiago de Compostel·la, hem de viatjar a les 12.50 i no sabem on són les maletes", deien dues joves argentines que han passat nit en un hotel de Sant Cugat del Vallès pagat per l'aerolínia. A la zona de recollida d'equipatges de la T1 les maletes s'acumulen a centenars. Fer-les arribar als propietaris al més aviat possible és un altre dels inconvenients que ha d'acabar de solucionar Vueling.