Twitter avisa d'una esquerda en la gestió de la informació personal dels seus usuaris

Segons l'empresa, informació cedida per raons de seguretat s'ha utilitzat amb fins publicitaris

Twitter ha descobert recentment que certes dades que els usuaris han donat a la xarxa social per protegir el seu compte s'han utilitzat "inadvertidament" per perfilar la persona i adreçar-li la publicitat que més qualli amb ella. Segons ha explicat aquest dimecres la xarxa social en un comunicat, l'adreça de correu electrònic o el número de telèfon dels usuaris que Twitter demana per tenir factors addicionals amb què identificar la persona quan accedeix al seu compte s'haurien donat al seu sistema de segmentació d'audiències i al de publicitat per als socis. 

 "Quan un anunciant afegia al sistema la seva llista de màrqueting, podríem haver vinculat usuaris de Twitter amb aquesta informació basant-nos en el correu electrònic o el número de telèfon que la persona hagués facilitat", ha concretat l'empresa. "No sabem del cert a quantes persones ha afectat això, però en un esforç per ser transparents volíem que ho sabés tothom".

Malgrat això, la xarxa social matisa que cap mena d'informació personal s'ha compartit externament amb els seus socis i que el problema va ser identificat el 17 de setembre i es va resoldre perquè no es repetís. "Sentim molt que hagi passat això", conclou el comunicat. 

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF