La vaga de Ryanair no provoca problemes a l'aeroport de Palma tot i els 12 vols cancel·lats

L'aeroport registra un dels caps de setmana més intensos de la seva història amb 506.000 passatgers i 3.037 vols

La vaga de pilots de Ryanair s'està desenvolupant a l'aeroport de Palma sense incidències, ja que l'empresa va anul·lar dimecres un total de 12 vols entre Mallorca i Alemanya, una vegada els pilots d'aquest país es varen unir a la protesta, que havien convocat els treballadors de Bèlgica, Irlanda i Suècia. A Eivissa s'ha produït una anul·lació.

Aquest divendres a primera hora han sortit sense problemes els vols que la companyia tenia prevists, segons han informat des de Ryanair. El taulell d'atenció al públic que té l'aerolínia a l'aeroport de Palma mostrava molt poca activitat, tot i que les anul·lacions només afecten els vols esmentats. La resta de l'operativa s'està realitzant sense problemes.

Son  Sant Joan registra aquest cap de setmana una activitat intensa. Aquest divendres s'operaran 903 moviments amb quasi 150.000 passatgers. Per a dissabte seran 1.099 vols i 185.000 usuaris, mentre que per a diumenge s'esperen 1.035 moviments i 171.000 viatgers.

En total, Ryanair ha hagut de cancel·lar gairebé 400 vols a tot Europa per la protesta de la plantilla.- En el conjunt d'Espanya, fins a una vuitantena de vols no sortiran aquest divendres, amb l'aeroport d'Alacant al capdavant de les cancel·lacions. L'impacte de la vaga es va ampliar dijous a darrera  hora, quan la justícia holandesa va permetre que els pilots de Ryanair als Països Baixos se sumassin a la convocatòria.

La companyia no va voler detallar dijous a l'ARA Balears quin és el volum de passatgers que es veuran afectats per aquesta situació.  No obstant això , es calcula que la mobilització ha trastocat les vacances de més de 65.000 viatgers europeus. Durant l'aturada dels tripulants de cabina ( TCP ) d'Espanya, Bèlgica i Itàlia de finals de juliol, l'aerolínia ja va haver de suspendre més de 600 vols, amb prop de 75.000 passatgers perjudicats.

La companyia assegura que els viatgers amb vols a Bèlgica, Suècia i Irlanda ja varen ser avisats a través d'un missatge SMS o un correu electrònic el 3 d'agost, mentre que els d'Alemanya varen rebre la notificació dilluns horabaixa. Segons l'empresa, tots ells han estat reubicats o rebran un reemborsament per l'import dels seus bitllets.

EDICIÓ PAPER 20/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF