Neix el primer portal per comercialitzar apartaments per mesos a través de la Llei d'Arrendaments Urbans

L'impulsor del projecte explica que les primeres reserves estan funcionant molt bé i que és un model "condemnat a l'èxit"

Mallorca Apartaments  Rentals  és la primera iniciativa per comercialitzar a través de la Llei d'Arrendaments Urbans ( LAU ) l'oferta de pisos i apartaments que han quedat fora de la regulació feta pel Govern dels habitatges turístics. Per complir la llei, els habitatges que  s' anuncien a través de la web d'aquesta empresa només es lloguen per períodes superiors a 30 dies.

El seu impulsor, el ciutadà búlgar  Georgi   Stojanov , assegura que aquesta iniciativa "està  condemnada  a l'èxit", perquè hi ha una gran demanda de visitants que cerquen allotjament per períodes una mica llargs, i amb els preus que hi ha avui dia  en  els hotels o per llogar un pis és impossible, si no és a través d'una iniciativa com la nostra " .

De moment, la pàgina web ofereix només quatre habitatges, ubicats a Cala Major, Santa Ponça i al Port de Sóller, però  Stajonov  explica que  ben aviat  incorporarà dos habitatges més, un a Alcúdia i  un altre  a la Colònia de Sant Jordi. Alguns dels establiments  anunciats  ja estan reservat fins a l'octubre.

"Hem revisat molt bé la nova llei per no incomplir res. Per això, les estades han de ser superiors als 30 dies per no ser considerat un lloguer turístic. Tampoc oferim cap servei  addicional  perquè la llei no ho permet", precisa l'impulsor d'aquesta empresa, que s'ha posat en marxa aquesta nova temporada.

Segons l'empresari, aquest tipus de comercialització li  està resultant molt més còmode que la que feia a través d'altres plataformes amb un dels seus habitatges, ja que les estades eren de pocs dies i l' obligaven  a estar pendent constantment d'entrades i sortides.

Des de la patronal dels habitatges turístics,  Habtur,  ja s'havia  avançat  que part de l'oferta que ha quedat fora de la regulació del Govern, pisos i apartaments, cercava nous canals de comercialització, com anuncis classificats,  el boca- orella o iniciatives com aquesta. Destaquen que a través d'aquests canals la tributació a Hisenda és més baixa i l'ecotaxa no es cobra, fet que repercuteix amb menys ingressos per a l'administració pública.

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF