Més de 40 empreses de tecnologia turística de les Illes Balears competeixen en mercats internacionals

L'Institut de Comerç Exterior celebra una jornada a Palma per promocionar la sortida a l'exterior d'aquest tipus de companyies

Més de 40 empreses de les Illes Balears dedicades principalment a la tecnologia turística estan competint o han iniciat una estratègia d'internacionalització per competir en mercats exteriors, segons dades aportades per l'Institut de Comerç Exterior ( ICEX ) en el marc d'una jornada celebrada aquest dijous a Palma per promocionar la sortida a l'exterior de les empreses illenques.

A les Balears es comptabilitzen entre 120 i 150 empreses dedicades principalment al desenvolupament de tecnologies turístiques. Algunes tenen una forta presència internacional, com  Logitravel Travel   Gate i Juníper, mentre que d'altres estan encara iniciant aquest camí. "Es tracta d'un subsector molt important", explica  Luis   Miguel   Herrero , tècnic de l' ICEX de la delegació de les Illes Balears, "i el Parc Bit és un punt neuràlgic on es concentren bona part d'aquestes iniciatives".

Aquest tipus d'empreses es dedica a proveir serveis a companyies turístiques, especialment hoteleres, com pàgines web, programes de gestió i sistemes de gestió d'atenció al client, així com tecnologies de centrals de reserva i diverses eines informàtiques.

L'institut ofereix assessorament a aquestes empreses que es volen internacionalitzar. Per una banda, s'ofereixen programes d'assistència a fires o missions comercials i, per l'altra, dona suport a aquestes empreses oferint-los informació sobre tràmits, estudis de mercats o donant-los resposta a les consultes rebudes sobre el tema.

Aquest subsector econòmic és susceptible, segons l' ICEX , d'incrementar la seva presència  internacional" , ja que es tracta d'un sector globalitzat, amb una producció bastant estandarditzada i d'alt valor afegit", explica  Herrero .

EDICIÓ PAPER 16/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF