Més participació i reconeixement d'empreses illenques al Mobile World

15 entitats de les Illes han participat en el congrés i la menorquina Mabrian ha guanyat un premi d'innovació turística

Enguany al Mobile World Congress (MWC) de Barcelona hi ha hagut més presència que mai d’institucions i empreses innovadores balears. A banda de l’estand propi de les Illes Balears, que acollia 10 empreses privades i 5 entitats públiques, l’empresa menorquina Mabrian ha estat presentada com a guanyadora del I Premi a la Innovació Turística de l'Euroregió en el marc del Travel Innovation Hub.
 
Així, el director gerent de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), Jaume Alzamora, ha presentat l’empresa menorquina a l’Innovation Hub del MWC, una plataforma de negocis que posa en contacte diverses start-up (empreses emergents), corporacions i institucions públiques. Aquesta presentació ha sorgit dels premis de l’Euroregió a la Innovació Turística, en què Mabrian, empresa tecnològica dedicada a l'anàlisi de dades per al sector turístic, va obtenir el primer guardó.
 
El fòrum 4 Years From Now (4YFN), que aglutina més de 1.000 emprenedors, 700 start-up i 21.000 visitants a la Fira de Montjuïc de Barcelona, ha acollit la final del concurs Miro in Cube, en què vuit joves de Mallorca han presentat els seus projectes davant un jurat internacional. L’objectiu d’aquest concurs és presentar idees de negoci per al llançament de solucions innovadores que afrontin els reptes per al concepte de turisme sostenible els pròxims quatre anys.
 
La vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha lliurat el premi a la millor idea a Haiku, un projecte ideat a Barcelona, i el director general d’Innovació i Recerca, Pep Lluís Pons, i la delegada territorial de la Fundació Bit a Menorca, Carmen Crespo, hi han participat com a membres del jurat.
 
A la fase del concurs feta a les Balears, el primer lloc el va obtenir Miombo (de Yusef Chaib Hassan i Selene Suau Ignacio), un mercat web de productes sostenibles que facilita el consum responsable de les empreses de turisme i restauració.

EDICIÓ PAPER 22/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF